AEALL-ASAJA recolza que Medi Natural es gestioni des de la conselleria d'Agricultura
El sindicat agrari espera que es tingui en compte el paper dels pagesos en la preservació del medi
Josep Maria Pelegrí i Joaquim Llena formalitzen el traspàs de poders al Departament
El sindicat agrari AEALL-ASAJA ha expressat el seu suport a la decisió del nou Govern de la Generalitat d’unificar en un sol departament Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural. El portaveu del sindicat a Lleida, Pere Roqué, ha assegurat que "el sector feia anys que reclamava aquesta iniciativa" i celebren "que l'hagin escoltat".
Els pagesos reclamen que les decisions sobre preservació del territori es facin tenint en compte les persones que més el cuiden, ja que “sense agricultura, sense pagesos que cuidin el territori, no hi hauria medi ambient".
Pere Roqué ha expressat la voluntat de col.laborar amb el nou conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí, ja que aquest és “un moment clau per a l’agricultura catalana i europea, quan s'ha de fixar el pressupost per al període 2014-2020 i la reforma de la PAC". Per això, AEALL-ASAJA demana que la Generalitat "defensi amb fermesa l’agricultura catalana per posicionar-la en el conjunt de l’Estat i a Europa en el lloc que es mereix".
Mentrestant, aquest dimecres s'ha formalitzat precisament el traspàs de poders al Departament d'Agricultura, un dels que té més incidència a Lleida i al Pirineu. Joaquim Llena ha remarcat a Josep Maria Pelegrí que les polítiques de la conselleria estan actualment "condicionades per la política agrària i comunitària, les ordres que s’han de tirar endavant i la situació pressupostària.”
29 de desembre del 2010 a les 16:28. Agricultura i Ramaderia
Altres notícies recents
- Taurus manté facturació el 2011 amb 200 milions
- Mor un home mentre practicava barranquisme a Gerri de la Sal
- Disparen contra la casa del ministre andorrà de Finances, Jordi Cinca
- Obertes les preinscripcions per a l'Escola Municipal de Música de la Seu
- L'Assemblea de l'Alt Urgell per la Independència organitza una jornada lúdica i reivindicativa
Altres notícies de la categoria Agricultura i Ramaderia
- Andorra consulta Josep M. Pelegrí sobre l'obtenció de la IGP per a la carn de vedella
- ERC porta a debat a la Diputació la 'gran crisi estructural' de la pagesia
- El conseller Pelegrí inaugura les instal.lacions eqüestres de l'ECAP
- El Govern crea el Programa Campanya Forestal per a l'any 2012
- La bodega Castell d'Encús col·labora amb l'Estació Biològica del Pallars Jussà



Dilluns 21 de maig
