El sector lleter d'UP exigeix a Leche Pascual que mantingui els preus als ramaders
La sectorial valora bé la rectificació de l'empresa, però li demana que mantingui el compromís els mesos vinents
La Sectorial del Sector Lleter de la Unió de Pagesos, que lidera l'alturgellenc Joan Guitart, ha mantingut avui una reunió amb el Grupo Leche Pascual durant la qual l’empresa làctia s’ha compromès a retornar els 0,02 euros/litre arran la baixada de preus que va aplicar durant el passat mes de febrer.
Unió de Pagesos valora positivament la decisió de Pascual, però exigeix que aquest retorn no vingui acompanyat de noves baixades injustificades del preu de la llet percebut pel ramader. Unió de Pagesos exigeix a Pascual que es comprometi públicament a no abaixar preus durant els mesos de març i abril, tal com ha afirmat durant la reunió mantinguda amb el sindicat.
En cas que Pascual respecti aquest acord, Unió de Pagesos exigirà a la resta d’indústries làcties que facin el mateix i no rebaixen el preu de la llet per sota dels 0,42 euros/litre, que faria situar al ramader sota costos de producció. En cas contrari, el sindicat es plantejarà duu a terme accions de pressió perquè així sigui.
El sindicat recorda que en el context mundial, marcat per una manca de producció de llet, qualsevol davallada de preu està injustificada i suposa una irresponsabilitat.
20 de març del 2008 a les 16:23. Agricultura i Ramaderia
Altres notícies recents
- L'Aparador presenta l'exposició 'Passatges retallats', de Mònica Armengol
- L'Ajuntament de la Seu deixa de cobrar plusvàlues a veïns desnonats pels bancs
- Taurus manté facturació el 2011 amb 200 milions
- Mor un home mentre practicava barranquisme a Gerri de la Sal
- Disparen contra la casa del ministre andorrà de Finances, Jordi Cinca
Altres notícies de la categoria Agricultura i Ramaderia
- Andorra consulta Josep M. Pelegrí sobre l'obtenció de la IGP per a la carn de vedella
- ERC porta a debat a la Diputació la 'gran crisi estructural' de la pagesia
- El conseller Pelegrí inaugura les instal.lacions eqüestres de l'ECAP
- El Govern crea el Programa Campanya Forestal per a l'any 2012
- La bodega Castell d'Encús col·labora amb l'Estació Biològica del Pallars Jussà



Dilluns 21 de maig