Entra en vigor la prohibició de fer foc en zones forestals
La mesura té com a objectiu la prevenció d'incendis
L'autorització per a les cremes agrícoles o de pastures s'acompanyarà amb consells preventius i informació diversa
A partir d'aquest dimarts, dia 15 de març, i fins al 15 d’octubre, no es pot encendre cap foc en terreny forestal. Aquesta prohibició té com a objectiu establir una sèrie de mesures per prevenir incendis. La norma regula que en una franja de 500 metres de les zones de forest, estiguin o no poblades d’espècies arbòries, no es pot encendre foc, sigui quina sigui la finalitat.
Concretament, no es poden cremar restes de poda, d’aprofitaments forestals, agrícoles o de jardineria, ni marges pròxims a zones forestals sense una autorització del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural. Tampoc no es poden fer focs d’esbarjo ni d’altres relacionats amb l’apicultura.
Dins de les àrees recreatives i d’acampada i en parcel·les de les urbanitzacions, es podrà fer foc quan s’utilitzin barbacoes d’obra amb mataguspires. També queda prohibit llençar objectes encesos; abocar escombraries i restes vegetals i industrials de qualsevol mena que puguin ser la causa del inici d’un foc; llançar coets, focs d’artifici o d’altres artefactes que continguin foc, i utilitzar bufadors o similars en obres realitzades en vies de comunicació que travessin terrenys forestals.
L’obtenció de permisos
Des de l’any passat està en funcionament un nou procediment per a la gestió d’autoritzacions d’activitats amb risc d’incendi forestal. Aquest procediment va acompanyat d’un programa informàtic que facilita la gestió ordenada de les autoritzacions i permet enviar a la persona que fa les cremes consells preventius i informació sobre el risc d’incendi i possibles anul·lacions de les autoritzacions.
L’any passat es van concedir 5.596 autoritzacions per fer foc entre el període del 15 de març al 15 d’octubre i se’n van denegar 601 per no complir els requisits.
Informació a través del mòbil
Quan les circumstàncies meteorològiques siguin de risc alt, molt alt o extrem, el Departament pot establir mesures extraordinàries i prohibir encendre qualsevol tipus de foc, inclosa la utilització de fogons de gas, fer barbacoes de qualsevol mena o fumar en terrenys forestals. En aquesta situació, tots els permisos que s’han donat per fer foc queden sense efecte.
En els casos en què es prohibeixi fer fogueres, el cos d’Agents Rurals n’informarà via SMS a totes les persones que tinguin permís per fer foc. El sistema, que va entrar en funcionament l’any passat i és molt operatiu, permet que les persones que tenen permís per fer cremes agrícoles o de pastures s’assabentin molt ràpidament dels risc d'incendis.
15 de març del 2011 a les 10:18. Agricultura i Ramaderia
Altres notícies recents
- L'Aparador presenta l'exposició 'Passatges retallats', de Mònica Armengol
- L'Ajuntament de la Seu deixa de cobrar plusvàlues a veïns desnonats pels bancs
- Taurus manté facturació el 2011 amb 200 milions
- Mor un home mentre practicava barranquisme a Gerri de la Sal
- Disparen contra la casa del ministre andorrà de Finances, Jordi Cinca
Altres notícies de la categoria Agricultura i Ramaderia
- Andorra consulta Josep M. Pelegrí sobre l'obtenció de la IGP per a la carn de vedella
- ERC porta a debat a la Diputació la 'gran crisi estructural' de la pagesia
- El conseller Pelegrí inaugura les instal.lacions eqüestres de l'ECAP
- El Govern crea el Programa Campanya Forestal per a l'any 2012
- La bodega Castell d'Encús col·labora amb l'Estació Biològica del Pallars Jussà



Dilluns 21 de maig
