L'ECAP organitza un curs per a conèixer els formatges i elaborar-los a la llar
La proposta, que tindrà lloc els dies 24 i 25 de novembre, la dirigirà Salvador Maura
El centre alturgellenc és la seu d'un projecte de formació contínua per al sector dels formatgers artesans de Catalunya
L’Escola de Capacitació Agrària del Pirineu (ECAP), ubicada a Bellestar, ha organitzat per als pròxims 24 i 25 de novembre un curs per a conèixer els formatges i elaborar-los a la llar. La proposta va adreçada a totes les persones que estiguin interessades a distingir els diferents tipus de formatges, descobrir les diferents tecnologies d'elaboració i, a la vegada, tinguin curiositat per fer algun formatge a casa seva. El curs l'impartirà el reconegut formatger artesà alturgellenc Salvador Maura.
El règim horari de la proposta és de les 5 fins a les 8 de la tarda. El primer dia s'impartirà una part teòrica sobre la tecnologia de fabricació d'un formatge i es farà com a pràctica l'elaboració formatgera amb utillatge casolà. El segon dia està previst parlar de l'afinitat del formatge. A més de la finalització de la peça de formatgeria iniciada en la primera sessió, també es farà una degustació guiada de formatges representatius de les diferents tecnologies.
Per assistir a les jornades cal inscriure's a l'ECA del Pirineu, al telèfon 973 35 23 58. El preu de la inscripció és de 30 euros.
Pla de formació contínua del sector formatger
D'altra banda, l'ECA del Pirineu oferta novament per al curs 2010-2011 cursos de formació per al sector formatger amb varis nivells de dificultat (auxiliar, mestre formatger i especialitzacions) i durada. El programa formatiu permet als assistents combinar l’activitat a l’empresa i la formació.
S’han dissenyat seminaris variats, la suma dels quals ha de permetre adquirir la qualificació d’auxiliar o formatger, així com realitzar formació especialitzada per als professionals ja qualificats Impartiran les classes professors de les diferents Universitats i especialistes de reconegut prestigi. Es pot consultar l'oferta clicant aquí.
L'ECAP està compromesa en la formació de joves posant especial èmfasi en la diversificació dins del camp de la indústria agroalimentària i, en particular, en la transformació de productes làctics. Durant l’any passat, a iniciativa de la Subdirecció General d’Innovació Rural del Departament d’Agricultura el centre es va designar com a seu d'un projecte de formació contínua per al sector formatger artesà de Catalunya.
El programa és el resultat del treball conjunt entre el sector representat per ACREFA, la Universitat Politècnica de Barcelona, la Universitat de LLieda, la Universitat Autònoma de Barcelona , l’IRTA, la mateixa Escola de Capacitació Agrària del Pirineu i l’Ajuntament de la Seu d’Urgell.
4 de novembre del 2010 a les 11:38. Agricultura i Ramaderia
Altres notícies recents
- La Festa-Torneig Joan Petit servirà per cloure els actes de Ciutat Gegantera
- L'Aparador presenta l'exposició 'Passatges retallats', de Mònica Armengol
- L'Ajuntament de la Seu deixa de cobrar plusvàlues a veïns desnonats pels bancs
- Taurus manté facturació el 2011 amb 200 milions
- Mor un home mentre practicava barranquisme a Gerri de la Sal
Altres notícies de la categoria Agricultura i Ramaderia
- Andorra consulta Josep M. Pelegrí sobre l'obtenció de la IGP per a la carn de vedella
- ERC porta a debat a la Diputació la 'gran crisi estructural' de la pagesia
- El conseller Pelegrí inaugura les instal.lacions eqüestres de l'ECAP
- El Govern crea el Programa Campanya Forestal per a l'any 2012
- La bodega Castell d'Encús col·labora amb l'Estació Biològica del Pallars Jussà



Dilluns 21 de maig
