La Fira de bestiar d'Andorra aplega 210 exemplars de bovins, equins i ovins
La 33a Fira Concurs de Bestiar Boví, Equí i Oví, organitzada pel Departament d’Agricultura del ministeri d’Economia i Territori d'Andorra i amb la col·laboració de l’Associació de Pagesos i Ramaders del Principat, ha tingut lloc aquest dijous. L’edició d’enguany, celebrada a l’aparcament comunal, situat davant l’edifici administratiu de Govern, ha comptat amb la participació de 200 caps de bestiar, essent la xifra més alta de les darreres edicions.
Aquest any, a més, s’ha celebrat el 8è Concurs Nacional de la Raça Bruna d’Andorra, amb un premi especial pel millor anoll i per la millor anolla. El concurs era obert a tots els ramaders de les valls d’Andorra que presentessin animals de l’espècie bovina, equina i ovina i que complissin les bases de la fira publicades al BOPA núm. 57 del 21 de setembre del 2011.
Enguany s’han repartit fins una norantena de premis (30 primers, 30 segons i 30 tercers) corresponents a una trentena de categories, a més dels dos premis especials per als millors exemplars de la raça bruna.
El ministre d’Economia i Territori, Jordi Alcobé, ha agraït la col·laboració del comú d’Andorra la Vella a l’hora de facilitar la ubicació d’aquesta 33a edició de la Fira concurs de bestiar, al mateix temps que ha remarcat la importància de mantenir i potenciar el dinamisme en el sector ramader i, en aquest sentit, continuar amb una aposta ferma per la raça bruna d’Andorra.
Alcobé confiat que el treball de Govern i la societats Ramaders d’Andorra per una Indicació Geogràfica Protegida (IGP) europea per a la carn de vedella produïda a Andorra amb criteris de qualitat pugui materialitzar-se aviat.
27 d'octubre del 2011 a les 16:58. Agricultura i Ramaderia
Altres notícies recents
- La Festa-Torneig Joan Petit servirà per cloure els actes de Ciutat Gegantera
- L'Aparador presenta l'exposició 'Passatges retallats', de Mònica Armengol
- L'Ajuntament de la Seu deixa de cobrar plusvàlues a veïns desnonats pels bancs
- Taurus manté facturació el 2011 amb 200 milions
- Mor un home mentre practicava barranquisme a Gerri de la Sal
Altres notícies de la categoria Agricultura i Ramaderia
- Andorra consulta Josep M. Pelegrí sobre l'obtenció de la IGP per a la carn de vedella
- ERC porta a debat a la Diputació la 'gran crisi estructural' de la pagesia
- El conseller Pelegrí inaugura les instal.lacions eqüestres de l'ECAP
- El Govern crea el Programa Campanya Forestal per a l'any 2012
- La bodega Castell d'Encús col·labora amb l'Estació Biològica del Pallars Jussà



Dilluns 21 de maig