UP alerta que 18.000 persones han abandonat l'activitat agrària a Catalunya en un any
El sindicat Unió de Pagesos (UP) ha fet balanç aquest divendres de dos anys de política agrària del Govern i ha denunciat l'incompliment que aquest ha fet dels compromisos i objectius fixats a l'inici del mandat. El sindicat ha assegurat que el PIB agrari a Catalunya és negatiu des dels darrers vuit trimestres, i ha alertat que prop de 18.000 persones han abandonat l'activitat agrària a Catalunya en un any, sense que el Govern hagi fet res per evitar-ho. Així, el sindicat també ha assegurat que mentre la mitjana d'incorporació de joves al camp era de 478 fa uns anys, l'actual és de només 49 incorporacions. 'Això és dramàtic' ha assegurat Carlos Vicente, membre de la Comissió Permanent d'UP.
UP ha denunciat la reducció d'ajuts concedits a plans de millora, en el marc del Contracte Global d'Explotació. Així, durant el període 2007-2008, es van concedir 222 ajuts, mentre que en anteriors governs de CiU la mitjana era de 1.165 ajuts anuals. Així mateix, la mitjana anual d'ajuts a la incorporació de joves ha estat de 49 aquests dos anys, quan durant el període dels governs de CiU la mitjana anual era de 478. 'La gent jove no hi veu futur, no entren nous actius al camp, i no és per la crisi actual, ja fa temps que el sector està en crisi', ha alertat el sindicat.
Entre altres qüestions, el sindicat també ha denunciat que mentre el Govern destina 900.000 euros a l'any per promocionar els productes autòctons, la Junta d'Andalusia aporta 17 MEUR. 'Davant d'això, és molt difícil ser competitiu i poder animar la gent perquè aposti pel camp', ha assegurat Carlos Vicente, membre de la Comissió Permanent d'UP.
Així mateix, des del sindicat asseguren que el pla de formació que promou el Govern 'és pràcticament inexistent'; i mentre hi ha 120.000 persones potencials que necessiten dur a terme cursos de formació, la Generalitat només n'ofereix per a 3.000 persones cada any. També han lamentat que s'hagi reduït el pressupost de recerca per l'IRTA, i que s'acabi investigant més per a les grans indústries agroalimentàries i no pel sector.
En qualsevol cas, els dirigents agraris han deixat clar que la crítica no és només pel Departament d'Agricultura, sinó per tot el Govern ja que en la gestió de la política agrària també intervenen altres departaments. 'Cada cop s'està criminalitzant més l'activitat agrícola. Ells han de governar, sabem que és difícil gestionar-ho però hi ha gent que no n'entén i que es pensa que pot prohibir-ho tot', ha afegit Montesó.
A més, el coordinador d'UP ha alertat que, fins ara, tot i que marxaven els pagesos, la producció agrària continuava pujant. 'En les pròximes campanyes això començarà a canviar perquè la gent que treballa en altres sectors però continua conreant es va fent gran i es va jubilant, i veurem un descens quantitatiu en la producció', ha afegit.
20 de març del 2009 a les 17:40. Agricultura i Ramaderia
Altres notícies recents
- Obres d'arranjament del paviment de la plaça dels Oms de la Seu
- Kilian Jornet ja suma cinc triomfs a la Zegama-Aizkorri
- Guillem Sánchez Moliné, de l'INS Joan Brudieu, premiat al Concurs Bíblic de Dibuix
- Les Fires i els mercats protagonitzen el número 12 de la revista Cadí-Pedraforca
- Rebuig unànime al tiroteig a la casa del ministre andorrà de Finances, Jordi Cinca
Altres notícies de la categoria Agricultura i Ramaderia
- Andorra consulta Josep M. Pelegrí sobre l'obtenció de la IGP per a la carn de vedella
- ERC porta a debat a la Diputació la 'gran crisi estructural' de la pagesia
- El conseller Pelegrí inaugura les instal.lacions eqüestres de l'ECAP
- El Govern crea el Programa Campanya Forestal per a l'any 2012
- La bodega Castell d'Encús col·labora amb l'Estació Biològica del Pallars Jussà



Dimarts 22 de maig