Continuen a Castellbò les jornades dels Refugis Càtars al Pirineu
Enguany s'inclou la recreació històrica de l'apedregada a l'inquisidor Pere de Cadireta
Diumenge torna el mercat càtar, amb artesans, demostració d'oficis, animació, cercaviles i actes culturals
Aquest cap de setmana continuen a Castellbò les Jornades del Refugis Càtars al Pirineu Català. La festa començarà la nit de demà dissabte, 8 d'agost, amb un concert de música tradicional del Pirineu a càrrec del grup 'Els Tanyuts'. Tot seguit es farà l’espectacle Foc inquisitorial, que comptarà amb el Grup de Diables de l’Alt Urgell.
Com a novetat, enguany s'ha organitzat la recreació històrica de l'apedregada al Pere de Cadireta. El tinent d’alcalde i regidor de cultura de l’Ajuntament de Montferrer i Castellbò, Antoni Navinés, ha explicat, en una entrevista a RàdioSeu, que aquest personatge era “l'inquisidor que va fer desenterrar les cendres del vescomte Arnau de Castellbò i la seva filla Ermenessenda, acusats de catarisme, i que va morir a mans dels indignats veïns de la zona per haver profanat les tombes”.
L’endemà diumenge, la vila de Castellbò celebrarà a partir de les deu del matí el seu Mercat Càtar, amb artesans locals i de tot el Pirineu, demostració d’antics oficis al llarg del dia i animació i cercaviles i espectacles a cavall. Així mateix, la jornada de Castellbò comptarà amb l’exposició Europa Romànica a la col.legiata de Santa Maria, i la projecció d’un curtmetratge d’ambientació medieval, que es podrà veure a les dotze del migdia i a les sis de la tarda.
També es farà a les cinc una visita guiada al castell i a la col.legiata, amb l’historiador Carles Gascón. El torneig medieval està previst a la una del migdia, a càrrec de l’Associació Cavallista de l’Alt Urgell.
Com cada any, les Jornades dels Refugis Càtars a la comarca de l’Alt Urgell, tindran el seu punt culminant amb la representació de l’espectacle medieval Cercamón a la localitat de Vilamitjana, les nits de divendres i dissabte del proper cap de setmana. L’obra és una adaptació teatralitzada de la novel•la homònima de l’escriptor urgellenc Lluís Racionero que recrea els moments més crítics que experimentà el catarisme i els seus seguidors als dos vessants del Pirineu.
7 d'agost del 2009 a les 14:00. Cultura
Altres notícies recents
- Carmen Xam-mar ofereix una nova xerrada del cicle 'Parlem d'història'
- L'EOI porta a la Seu l'espectacle 'Best of all possible worlds'
- Xerrada informativa sobre la prevenció de maltractaments a la gent gran
- L'Escola Albert Vives desenvolupa el programa BarçaKids
- La Comissió Europea contra el Racisme veu avenços en integració a Andorra
Altres notícies de la categoria Cultura
- Carmen Xam-mar ofereix una nova xerrada del cicle 'Parlem d'història'
- L'EOI porta a la Seu l'espectacle 'Best of all possible worlds'
- Els municipis organitzadors del FeMAP volen treure'n profit turístic
- La Festa i Fira de les Trementinaires ofereix 25 actes aquest cap de setmana
- Les Fires i els mercats protagonitzen el número 12 de la revista Cadí-Pedraforca



Dimarts 22 de maig
