El Pont d'Arcalís celebra els 18 anys amb una exposició i un concert a Barcelona
El grup presentarà l'espectacle Un passeig pels Pirineus, aquest divendres a la Nit al Centre Artesà Tradicionàrius de Gràcia
La formació és un referent en la recuperació del cançoner de les comarques de muntanya
El Centre Artesà Tradicionàrius (C.A.T.) de Barcelona presentarà, entre aquesta setmana i la vinent, una exposició sobre els 18 anys d'existència del grup de música pirinenca El Pont d'Arcalís. Coincidint amb la inauguració de la mostra, aquest divendres a la nit a la vila de Gràcia, la formació que encapçala Artur Blasco oferirà un nou format de concert, amb el títol Un passeig pels Pirineus.
Segons expliquen des del C.A.T., l'exposició "és una mostra sobre el passat i el present del grup de música tradicional més emblemàtic dels Països Catalans". Se'n destaca "el seu constant treball de recerca, la seva música i el seu públic" que "han aconseguit agitar i difondre la música d’arrel del nostre país com ningú ho havia fet fins ara".
A la mostra es farà referència als pobles del Pirineu dels quals parlen les cançons del grup, però també a alguns dels indrets d'arreu d'Europa en els quals han actuat. És el cas del Muziekcentrum d’Utrecht (Holanda); el Conservatorio de Música Tradicional de Lalin (Galícia), el festival Drumherum de Regen (Baviera), Cassale Monferrato (Piemont) i, evidentment, la Trobada d’Arsèguel.
Pel que fa al concert, el nou espectacle està basat en el sisè volum de la col.lecció A peu pels camins del cançoner. Aquest nou treball se centra en les cançons tradicionals del Pallars Sobirà.
24 de març del 2009 a les 10:41. Cultura
Altres notícies recents
- Mor als 82 anys Josep Vilarrubla, 'Pep Diligent'
- Carmen Xam-mar ofereix una nova xerrada del cicle 'Parlem d'història'
- L'EOI porta a la Seu l'espectacle 'Best of all possible worlds'
- Xerrada informativa sobre la prevenció de maltractaments a la gent gran
- L'Escola Albert Vives desenvolupa el programa BarçaKids
Altres notícies de la categoria Cultura
- Carmen Xam-mar ofereix una nova xerrada del cicle 'Parlem d'història'
- L'EOI porta a la Seu l'espectacle 'Best of all possible worlds'
- Els municipis organitzadors del FeMAP volen treure'n profit turístic
- La Festa i Fira de les Trementinaires ofereix 25 actes aquest cap de setmana
- Les Fires i els mercats protagonitzen el número 12 de la revista Cadí-Pedraforca



Dimecres 23 de maig
