L'Institut d'Estudis Ilerdencs obre a escriptors de totes les edats el premi de narrativa occitana
L'Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI) ha decidit retirar el VIII Premi de Raconte en Occitan de la convocatòria de premis Talúries, destinats enguany a joves escriptors, i convocar-lo independentment. L'objectiu és fomentar una participació de qualitat d'escriptors en llengua occitana o aranès que eviti haver de deixar desert el guardó, com va passar en la convocatòria de 2008. A banda, aquest any l'IEI serà l'editor directe dels textos guardonats al Talúries de l'any passat, i que es presentaran a l'abril. Aquest dimarts s'han presentat els premis 2009, que inclouen, a banda de la narrativa, poesia i teatre, guardons a investigacions de botànica, musicologia, fotografia o divulgació científica.
El vicepresident tercer de la Diputació i vicepresident de l'Institut d'Estudis Ilerdencs, Gabriel Pena; i el director de l'IEI, Joan Busqueta, han obert aquest dimarts la convocatòria dels premis, que durarà fins el 6 de març. Els premis que es convoquen són el XXV Premi d'Investigació Botànica Pius Font i Quer; XXI Premi d'Investigació Musical Emili Pujol; VIII Premi de Fotografia Ton Sirera; XXV Premi de Divulgació Científica Humbert Torres, conjuntament amb l'Òmnium Cultural Lleida-Ponent; així com els Premis Talúries, que consten del XIX Premi de Poesia; XIX Premi de Prosa; XIV Premi de Teatre o Guió d'Espectacle Teatral; i VIII Premi de Raconte en Occitan, conjuntament amb el Conselh Generau d'Aran i la Càtedra d'Estudis Occitans. Cada un té una dotació econòmica de 5.000 euros. Com a novetats cal esmentar que el Premi d'Investigació Musical Emili Pujol, admetrà la presentació d'originals en castellà.
Segons han explicat el director de l'Institut d'Estudis Ilerdencs, Joan Busqueta, i el vicepresident Gabriel Pena, la institució vol establir un lligam amb altres convocatòries de premis del territori, per evitar competir uns amb els altres, i seguir la filosofia d'obertura de l'IEI.
14 de gener del 2009 a les 09:59. Cultura
Altres notícies recents
- Organyà sol.licitarà que la restauració de l'església de Santa Maria s'inclogui en l'1% Cultural
- Albert Batalla critica la política d'infraestructures del govern espanyol
- La Seu dóna suport unànime a les cooperatives
- Un grup d'allotjaments rurals del Pallars Jussà creen la travessa El Cinquè Llac
- Margaret de Ciman, primera renovació del Cadí La Seu per a la temporada 2012-2013
Altres notícies de la categoria Cultura
- Recta final dels assajos en l'adaptació teatral de la novel·la 'Obaga'
- Carmen Xam-mar ofereix una nova xerrada del cicle 'Parlem d'història'
- L'EOI porta a la Seu l'espectacle 'Best of all possible worlds'
- Els municipis organitzadors del FeMAP volen treure'n profit turístic
- La Festa i Fira de les Trementinaires ofereix 25 actes aquest cap de setmana



Dimecres 23 de maig