La Seu, Ciutat Gegantera de Catalunya 2011
Notícia publicada el 6 de febrer del 2010 a les 20:35.
L'esdeveniment aplegarà entre el 15 i el 17 d'abril de l'any que ve més de 5.000 geganters
La candidatura urgellenca ha rebut a Tàrrega el suport unànime dels membres de l'Agrupació de Colles de Catalunya
La Seu d’Urgell ha estat escollida Ciutat Gegantera de Catalunya 2011. Aquest esdeveniment lúdic i cultural aplegarà entre els dies 15 i 17 d’abril de l’any que ve més de 5.000 geganters. L’elecció de la candidatura, presentada a instàncies de la Colla de Geganters i Grallers de la Seu d’Urgell amb el suport de l'Ajuntament urgellenc, s’ha fet al Teatre l’Ateneu de Tàrrega.
La proposta ha rebut el vot a favor de 60 dels membres de l’Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya (ACGC). La cap de colla de l’entitat, Pepi Boronat, ha expressat en una entrevista a RàdioSeu la satisfacció “per la recompensa a la feina feta” i ha agraït la resposta ‘unànime’ dels membres de l’entitat catalana.
El nomenament posa en marxa l'engranatge per organitzar durant tot un any activitats relacionades amb els gegants i fer difusió d’aquest món, per exemple, entre les escoles. Els tres dies centrals de la celebració reuniran a la Seu dues-centes parelles de Gegants d’arreu del país. “És un gran repte i un llarg treball que caldrà fer amb il.lusió i motivació, que no ens falten”, ha remarcat Boronat.
La candidatura l’han presentat l’alcalde urgellenc, l’Albert Batalla, la regidora de Festes i Tradicions, Mireia Pellicer, i la mateixa Pepi Boronat. També els membres del grup geganter han estat presents a l’acte, en el qual s’ha fet una menció especial al desaparegut Cap de Colla, Miquel Haro.
Tota la informació sobre l'esdeveniment es pot consultar a la pàgina web www.ciutatgegantera2011.com
Trobada anual de colles geganteres
El 1985, i inspirats en la Ciutat Pubilla de la Sardana, l'ACGC creà la trobada anual de les colles geganteres catalanes. Actualment en aquesta festa hi participen uns 5.000 geganters i prop d'unes 500 figures, entre gegants, gegantons i gegantets, i més de 400 músics (grallers, dolçainers, flabiolaires, tabalers, etc.).
La Ciutat Gegantera s'escolleix sempre dins l'Assamblea General de l'Agrupació, on hi tenen veu i vot les diverses colles geganteres adherides i presents de l'entitat. A partir d'aquest moment, la colla i població escollida es compromet a organitzar un seguit d'actes durant un cap de setmana en concret, tot i que també es pot repartir durant tot l'any, com serà el cas de la Seu d’Urgell.
A més, la Ciutat Gegantera té com a responsabilitat portar els gegants de l'ACGC, en Treball i la Cultura, i fer-los ballar amb el Ball d'Aniversari. També caldrà portar en Pau i l'Alegria, gegantons de l'ACGC, i fer-los ballar amb Peuets de Gegant. Per últim, la capital urgellenca haurà d’acollir l'Assamblea anual ordinària de l'Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya, on s’escollirà la Ciutat Gegantera 2012.
Altres notícies recents
- La segona cursa Cavalls del Vent serà el 2 i 3 d'octubre i ja s'han obert les inscripcions
- La Molina acull les finals de la Copa del Món de snowboard, últim test abans del Mundial 2011
- El Govern d'Andorra renova el conveni amb l'Associació de Consumidors
- Diputats i senadors de CiU es reuneixen amb els contraris a la variant de Gerri de la Sal
- Comença el curs de cuina bàsica per a joves
Altres notícies de la categoria Cultura
- Vicenç Llorca promocionarà 'Les places d'Ulisses' a Organyà
- Organitzen el primer Certamen Internacional de Curtmetratges de Cerdanya
- El Cicle de Cantautors i Folk manté la bona resposta
- Puigcerdà homenatja Sebastià Bosom posant el seu nom a la sala d'exposicions de l'Arxiu
- La recerca a Sant Serni de Canillo constata que l'església havia estat abans un cementiri
El Temps - Previsió 11.03.10

