Les pintures de 'Pintant cançons' s'exposen a la Seu d'Urgell

El projecte multimèdia agrupa l'obra de dotze artistes de l'Alt Urgell i dels Pallars

El quintet Joana Font ha ofert aquest dissabte un concert amb les peces que han inspirat les obres pictòriques

Les pintures de 'Pintant cançons', un espectacle multimèdia que uneix música i pintura, s'exposen des d'aquest dilluns al Centre Cívic El Passeig. El resultat final d'aquest projecte es va presentar dissabte a la nit a la sala Sant Domènec de la Seu d'Urgell, amb un concert del quintet Joana Font, que va interpretar les cançons que havien servit als artistes per treballar en els seus quadres. 

Mentre es mostrava les obres, el quintet (format per Joana Font, soprano; Marta Mesalles, pianista; Riel Alonso, bateria; Gerard Guàrdia, guitarra i Josep Maria Martínez, violinista) va interpretar una gran varietat d'estils musicals com ara cançons d'autor, sarsueles, havaneres, cançons espanyoles, música clàssica, populars catalanes, jazz i bandes sonores entre d'altres.

Les pintures van ser presentades per primer cop en una exposició-concert a la Fira d'Art de Salàs de Pallars. La mostra va tenir 'tant d'èxit', segons expliquen els artistes participants, que es va decidir apropar l'experiència també al públic de la Seu d'Urgell. És per aquest motiu que aquest dissabte s'ha repetit el concert a la sala Sant Domènec de la capital de l'Alt Urgell.

'Mediterraneo', de Joan Manel Serrat; 'Oh happy day', una peça espiritual negra; 'Que tinguem sort', de Lluís Llach; 'Sevillanes del segle XVIII', de Federico García Lorca; 'Ave Maria', de Schubert, o 'Rossinyol', una peça popular catalana, són algunes de les cançons que han inspirat un total de dotze pintors dels Pallars i l'Alt Urgell.

Els artistes alturgellenc que han participat en aquest projecte són Dolors Balcells, Ramon Berga, Josepa Travé, Teresa Font, Salvador Albanell i Anna Rius. També hi ha pres part el pintor barceloní i resident a Andorra, Alfons Valdés.

Alfons Valdés ha explicat que es va posar en contacte amb aquests artistes de la Seu d'Urgell a través del projecte 'l'Aparador (Art al carrer)'. En relació a 'l'Aparador', Valdés manifesta que li sembla 'una iniciativa molt interessant, perquè ajuda a que la gent es vinculi amb l'art sense haver d'entrar dins una galeria, i fa de nexe d'unió entre dues poblacions veïnes, ja que són uns quants els artistes del Principat que ha exposat a la Seu d'Urgell a través d'aquest projecte'.

16 de febrer del 2009 a les 17:23. Cultura