Organyà acull la VII Jornada d’Intervenció en el Patrimoni Cultural
El programa preveu ponències sobre la rehabilitació de l’església de Santa Maria, la de Sant Esteve d’Alinyà i els drets de pontatge històrics al congost de Tresponts
Les xerrades es complementaran amb visites a diversos monuments de la zona
Organyà acull aquest dissabte, 5 de juny, la VII Jornada d’Intervenció en el Patrimoni Cultural. La trobada se centrarà en la rehabilitació de l’església de Santa Maria i els drets de pontatge al congost de Tresponts. També s’hi farà una ponència sobre pintures romàniques i una altra explicació entorn de les obres de consolidació a l’església de Sant Esteve d’Alinyà. Les xerrades es complementaran amb visites a diversos monuments de la zona.
La Jornada començarà a les deu del matí amb la recepció i l’acreditació dels participants. Després d’un discurs de benvinguda a càrrec de les autoritats, a dos quarts d’onze del matí està prevista la primera ponència “Dret de pontatge de 1601”. La xerrada, a càrrec de l’historiador Lluís Obiols, se centrarà en fer algunes precisions sobre el pas del congost de Tresponts.
Tot seguit, a dos quarts de dotze del migdia, es duran a terme dues ponències sobre les intervencions a l’església de Santa Maria d’Organyà i sobre arqueologia i seguiment documental, a càrrec de l’arqueòleg Joan Ramon Renyé. Ja a les dotze, els arquitectes Joan Agelet i Carles Pubill parlaran de noves actuacions i avançament de propostes en relació al projecte.
Les pintures romàniques seran les protagonistes a partir de dos quarts d’una del migdia. Aquest tema el presentarà Pere Rovira, del Centre de Restauració de Béns Mobles de la Generalitat de Catalunya. Després de la seva explicació es farà una visita a l’exposició de la Majestat d’Organyà, que es troba a la sala Noble de l’Ajuntament, i, seguidament, es visitarà l’església de Santa Maria.
El dinar de la Jornada està previst a un quart de tres del migdia a la Font Bordonera. La trobada finalitzarà amb la ponència “Obra de consolidació de Sant Esteve d’Alinyà” (16.30 hores), a càrrec d’Antoni Fiol, arquitecte, i amb dues visites a les esglésies de Sant Romà de Perles (17.00 hores) i Sant Esteve d’Alinyà (18.00 hores).
2 de juny del 2010 a les 10:48. Cultura
Altres notícies recents
- Organyà sol.licitarà que la restauració de l'església de Santa Maria s'inclogui en l'1% Cultural
- Albert Batalla critica la política d'infraestructures del govern espanyol
- La Seu dóna suport unànime a les cooperatives
- Un grup d'allotjaments rurals del Pallars Jussà creen la travessa El Cinquè Llac
- Margaret de Ciman, primera renovació del Cadí La Seu per a la temporada 2012-2013
Altres notícies de la categoria Cultura
- Recta final dels assajos en l'adaptació teatral de la novel·la 'Obaga'
- Carmen Xam-mar ofereix una nova xerrada del cicle 'Parlem d'història'
- L'EOI porta a la Seu l'espectacle 'Best of all possible worlds'
- Els municipis organitzadors del FeMAP volen treure'n profit turístic
- La Festa i Fira de les Trementinaires ofereix 25 actes aquest cap de setmana



Dimecres 23 de maig
