Organyà treballa en la creació del 'Far de la Llengua'
Un especialista en il.luminació ha de fer una proposta formal per instal.lar-lo al campanar de l’església de Santa Maria
Organyà està ultimant aquest mes la il.luminació del que serà el 'Far de la Llengua', que s’ubicarà al campanar de l’església de Santa Maria, temple on es va trobar ‘Les Homilies’, el primer text escrit en català. Representants del consistori ja han fet diverses reunions amb institucions i organismes oficials per tal d’explicar el projecte, que vol ser “un element simbòlic que expressi la importància del llegat cultural del poble d’Organyà a la llengua catalana”.
Recentment un especialista en il.luminació ha visitat la població alturgellenca de nit per analitzar sobre el terreny el monument i les seves possibilitats artístiques. L’alcalde d’Organyà, Antoni Fiol, ha assenyalat que “ara s’espera una proposta formal, que ha d’evitar entrar en opcions creatives que no siguin les idònies”. El projecte final haurà de comptar amb el suport de tots els ens implicats, i, sobretot, de la Comissió ‘Homilies’, que “avaluarà la bondat del projecte i si s’adiu al manifest de petició d’aquest far”.
La iniciativa del Far de la Llengua va néixer temps després de la celebració del centenari de la troballa de l’escrit de les Homilies. L’objectiu de la proposta és, sobretot, “deixar palesa la importància del document, i crear un espai simbòlic que mostri Organyà com a bressol de la llengua catalana, sense oblidar la importància de relacionar el poble amb tots els països que parlen en català”.
El passat mes de setembre hi va haver una aprovació de suport a la petició i ara s’hi està treballant. “Entitats civils i culturals ja han fet arribar el seu suport, així com personalitats a títol personal, rellevants en l`àmbit cultural i polític, i, sobretot, social”, ha indicat Fiol.
L’Ajuntament d’Organyà espera que aquest any es posi en funcionament el “Far de la Llengua”, amb una inauguració solemne i una presentació pública.
23 de gener del 2008 a les 09:15. Cultura
Altres notícies recents
- Organyà sol.licitarà que la restauració de l'església de Santa Maria s'inclogui en l'1% Cultural
- Albert Batalla critica la política d'infraestructures del govern espanyol
- La Seu dóna suport unànime a les cooperatives
- Un grup d'allotjaments rurals del Pallars Jussà creen la travessa El Cinquè Llac
- Margaret de Ciman, primera renovació del Cadí La Seu per a la temporada 2012-2013
Altres notícies de la categoria Cultura
- Recta final dels assajos en l'adaptació teatral de la novel·la 'Obaga'
- Carmen Xam-mar ofereix una nova xerrada del cicle 'Parlem d'història'
- L'EOI porta a la Seu l'espectacle 'Best of all possible worlds'
- Els municipis organitzadors del FeMAP volen treure'n profit turístic
- La Festa i Fira de les Trementinaires ofereix 25 actes aquest cap de setmana



Dimecres 23 de maig
