Progrés proposa que la catedral de Santa Maria sigui declarada Patrimoni Mundial de la Humanitat

Considera que el reconeixement suposaria un impuls important per a l'economia de la Seu

Ordeig demana l'elaboració d'un bon projecte i buscar complicitats amb la Generalitat, la Diputació i altres institucions

El grup municipal del PSC-Progrés proposarà en el pròxim ple municipal que l'Ajuntament iniciï el procés per sol.licitar al Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya que seleccioni el Conjunt Monumental de la Catedral de La Seu d’Urgell com a bé susceptible d’ésser declarat Patrimoni Mundial de la Humanitat per la UNESCO. El portaveu de Progrés, Òscar Ordeig, ja va plantejar aquesta proposta a l’Arquebisbe d’Urgell, Joan-Enric Vives, en el marc de la reunió que van mantenir la setmana passada al Palau Episcopal.

Progrés manifesta que La Seu d’Urgell gaudeix d’un conjunt monumental arquitectònic (amb la Catedral de Santa Maria d’Urgell, el Claustre o l'Església de Sant Miquel), "que constitueix un patrimoni històric i artístic singular que ens dóna personalitat com a ciutat pirinenca". Pel portaveu del grup, "aquests monuments reuneixen, sens dubte, molts dels requisits que la UNESCO exigeix per a ser inclòs en la Llista de Patrimoni Mundial".

Òscar Ordeig també assenyala que a La Seu "tenim la sort de disposar d’un monument de gran valor que cal potenciar encara més per tal de donar-lo a conèixer arreu del món”. I especifica: "La inclusió d’aquest conjunt monumental en la Llista de Patrimoni Mundial de la Humanitat suposaria un reconeixement internacional que comportaria un revulsiu econòmic i turístic per a la nostra ciutat". Ordeig afirma també que “ara cal buscar complicitats a nivell local i entre les diferents administracions públiques per tal que la proposta arribi a bon port”.

Des de l’any 1972, la UNESCO (Organització de les Nacions Unides per l’Educació, la Ciència i la Cultura), a través de la “Convenció sobre la Protecció del Patrimoni Mundial Cultural i Natural”, promou un Pla de Protecció dels Béns Culturals i Naturals del món (Patrimoni de la Humanitat o Patrimoni Mundial –world heritage). El Comitè del Patrimoni Mundial de la UNESCO és qui decideix la inserció de béns naturals o culturals a la Llista del Patrimoni Mundial i exigeix complir una sèrie de requisits per a que un bé sigui considerat de valor universal excepcional.

27 d'octubre del 2010 a les 14:07. Cultura