Salardú acull les Jornades del Patrimoni i Turisme al Pirineu
El curs se centra en la pintura mural gòtica i renaixentista i la valorització turística d'aquestes obres d'art
Les xerrades i debats finalitzaran amb una sessió pràctica
Salardú acull des d'aquest dimecres i fins al dia 15 de juliol les Jornades del Patrimoni i Turisme al Pirineu. En aquesta trobada es parlarà de la pintura mural gòtica i renaixentista del segle XV al segle XVIII a l'Aran i de la valorització turística del patrimoni. Els actes estan organitzats pel Conselh Generau d'Aran, l'IDAPA i l'Aran Fòrum Dubèrt.
La conferència inaugural va anar ahir a càrrec del director de l'Ecomuseu de les Valls d'Àneu, Jordi Abella. La xerrada es va complementar amb una visita guiada als conjunts pictòrics de les esglésies de Santa Maria d'Arties i Sant Juian de Garòs.
Aquest dijous hi participaran el professor d'Història Moderna de la Universitat de Montpelhièr, Serge Brunet; el conservador del Museu Diocesà de Lleida, Albert Velasco; el Tècnic de la Direcció General de Patrimoni de la Generalitat, Albert Sierra; i Joan Yeguas, de l'Associació d'Amics de l'Art de la Plana d'Urgell. El dia es clourà amb una taula rodona.
El curs es proposa "fer confluir en un mateix espai de debat i d'intercanvi de coneixements, als diferents agents vinculats a l'àmbit del patrimoni: els historiadors i restauradors, el personal de Museus, d'empreses de guiatge i de les oficines de turisme i els amants de l'art". D'altra banda, les jornades pretenen "posar en valor elements i corrents patrimonials fins al moment poc reconeguts però de valor incalculable, com és la pintura dels segles XV al XVIII, tot anallitzant les aliances i estratègies amb la destinació turística".
Es pot consultar el programa d'actes en el document adjunt a la notícia.
8 de juliol del 2010 a les 10:46. Cultura
Altres notícies recents
- Andorra informa sobre les gestions per contractar serveis fora del Principat
- El jutge manté oberta la causa per l'atropellament d'un nen amb una llevaneus a Baqueira
- El Col.legi La Salle participa en el projecte 'Fem una llei'
- Encesa Solidària per col·laborar amb la Marató per la Pobresa
- Últimes hores per votar pel Ball Cerdà com a Dansa més Viva dels Països Catalans
Altres notícies de la categoria Cultura
- Últimes hores per votar pel Ball Cerdà com a Dansa més Viva dels Països Catalans
- Recta final dels assajos en l'adaptació teatral de la novel·la 'Obaga'
- Carmen Xam-mar ofereix una nova xerrada del cicle 'Parlem d'història'
- L'EOI porta a la Seu l'espectacle 'Best of all possible worlds'
- Els municipis organitzadors del FeMAP volen treure'n profit turístic



Dijous 24 de maig
