Vicens Casassas presenta a l'Aparador la seva visió del Senegal
La mostra 'Barça ou Barzakh' se centra en els africans que intenten fugir cap a Europa
L'espai d'art l'Aparador presentarà aquest divendres, i fins el 5 de març, l'exposició de Vicens Casassas 'Barça ou Barzakh'. La mostra de fotografies se centra en els africans que intenten fugir en 'cayucos' cap a Europa.
'Barça ou Barzakh' és una expressió popular del Senegal, on el coneixement d'Espanya es limita sovint al futbol, i s'utilitza la paraula 'Barça' per esmentar Barcelona, i 'Real' per Madrid. 'Barça', en aquest cas, es sinòmim de l'èxit d'haver arribat al destí. En canvi, "Barzakh" és una paraula àrab que designa en la religió musulmana –la més present a Senegal– un món després de la mort.
L'exposició també indaga en les causes que porten molts senegalesos a emigrar de manera il.legal cap a les illes Canàries. Una d'elles és la destrucció ràpida i progressiva de les comunitats de pescadors de la zona, per la venda de drets de pesca a empreses estrangeres que devasten les seves aigües territorials. Els pescadors, arruïnats, venen els 'cayucos' a baix preu a mafiosos que organitzen viatges clandestins.
31 de gener del 2008 a les 16:50. Cultura
Altres notícies recents
- David Manzanera exposa 'Mirades del Sàhara' a l'espai d'art El Passadís
- Andorra informa sobre les gestions per contractar serveis fora del Principat
- El jutge manté oberta la causa per l'atropellament d'un nen amb una llevaneus a Baqueira
- El Col.legi La Salle participa en el projecte 'Fem una llei'
- Encesa Solidària per col·laborar amb la Marató per la Pobresa
Altres notícies de la categoria Cultura
- David Manzanera exposa 'Mirades del Sàhara' a l'espai d'art El Passadís
- Últimes hores per votar pel Ball Cerdà com a Dansa més Viva dels Països Catalans
- Recta final dels assajos en l'adaptació teatral de la novel·la 'Obaga'
- Carmen Xam-mar ofereix una nova xerrada del cicle 'Parlem d'història'
- L'EOI porta a la Seu l'espectacle 'Best of all possible worlds'



Dijous 24 de maig