El Campionat del Món de Piragüisme beneficia al sector hoteler
Durant els dies de celebració de l'esdeveniment esportiu es van registrar un total de 7.000 pernoctacions
L'ocupació va assolir el 85% de les places hoteleres de la Seu
Nota de premsa de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell - Montse Rovira
La celebració del Campionat del Món de Canoe Eslàlom, que va tenir lloc el passat mes de setembre al Parc Olímpic del Segre, ha comportat "un notable impacte econòmic pel sector hoteler de la Seu d'Urgell i de la seva àrea d'influència". Així ho afirma aquest dimarts l'Ajuntament de la Seu d'Urgell, que indica en un comunicat que "aquest fet ha ajudat a pal·liar les conseqüències de la crisi econòmica que també afecta al sector turístic".
La repercussió positiva que ha comportat el Campionat del Món de piragüisme es tradueix en una ocupació del 85% de les places hoteleres i un total de 7.000 pernoctacions.
El regidor de Turisme de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell, Miquel Caminal, ha manifestat que la ciutat, “a més d'haver acollit un esdeveniment esportiu d'àmbit mundial, que ha portat molts visitants a la nostra ciutat, també acull cada vegada més congressos i trobades de diferents sectors professionals, culturals i acadèmics que impulsen al sector turístic i hoteler de la Seu i el seu entorn”.
Els hotels urgellencs no només s'han beneficiat dels dies que ha tingut lloc el campionat del món de piragüisme, sinó que ja des del mes d'abril 121 palistes es trobaven instal·lats a la ciutat per tal de portar a terme els seus entrenaments al canal d'aigües braves del Parc del Segre. El punt àlgid de les estades dels esportistes va ser el mes d'agost amb l'allotjament de 1.877 persones, entre piragüistes, cos tècnic i membres de les diferents federacions.
Des del sector turístic de la Seu i comarca es preveu que la resta d'esdeveniments que tindran lloc enguany a la Seu, com ara la Fira de Sant Ermengol (17 i 18 d'octubre), els ponts del mes de desembre (del 6 al 8 de desembre) i la festes nadalenques, ajudaran al sector hoteler a tancar aquest any 2009 amb una ocupació del 50%.
6 d'octubre del 2009 a les 14:22. Economia i Turisme
Altres notícies recents
- Retencions a la C-16 per obres de manteniment entre Cercs i Guardiola de Berguedà
- David Manzanera exposa 'Mirades del Sàhara' a l'espai d'art El Passadís
- Andorra informa sobre les gestions per contractar serveis fora del Principat
- El jutge manté oberta la causa per l'atropellament d'un nen amb una llevaneus a Baqueira
- El Col.legi La Salle participa en el projecte 'Fem una llei'
Altres notícies de la categoria Economia i Turisme
- Andorra informa sobre les gestions per contractar serveis fora del Principat
- Taurus Group, reconegut per la seva aposta per la llengua catalana
- La Seu dóna suport unànime a les cooperatives
- Un grup d'allotjaments rurals del Pallars Jussà creen la travessa El Cinquè Llac
- L'Ajuntament de la Seu deixa de cobrar plusvàlues a veïns desnonats pels bancs



Dijous 24 de maig
