Els municipis de la Serra del Port del Comte es promocionaran conjuntament
Josa i Tuixent, la Vansa i Fórnols, Fígols i Alinyà, La Coma i la Pedra, Sant Llorenç de Morunys, Guixers i Odèn formaran un consorci turístic
L'objectiu és donar-se a conèixer a través de catàlegs i de les noves tecnologies
Els municipis de Josa i Tuixent, la Vansa i Fórnols i Fígols i Alinyà, de la comarca de l'Alt Urgell, formaran part del Consorci per a la Promoció Turística de la Serra del Port del Comte. L'ens intercomarcal també estarà constituït pels ajuntaments de La Coma i la Pedra, Sant Llorenç de Morunys, Guixers i Odèn.
L'objectiu de la iniciativa és promocionar de forma conjunta la zona de la serra del Port del Comte, en la qual s'hi troben dues estacions d'esquí (una alpina i una altra de fons), a més de diversos atractius culturals i de lleure, com ara el museu de les trementinaries de Tuixent, les salines d'Odèn, rutes de senderisme, entre d'altres.
L'alcaldessa de Josa i Tuixent, Maria Carme Valls, ha justificat la col.laboració en el Consorci pel lligam del municipi amb la serra. Valls opina que "és evident la necessitat de donar-se a conèixer i dinamitzar la zona compartint allò que tenim amb uns municipis que estan molt a prop".
Per la seva banda, un dels promotors del Consorci, Josep Badia, propietari d'un establiment de turisme rural, especifica que la promoció única "pot ajudar a millorar les expectatives turístiques, no només a l'hivern, amb els esquiadors, sinó també amb l'oferta cultural i de lleure". En aquest sentit, els municipis es plantegen elaborar catàlegs conjunts en paper i fer ofertes d'allotjament i la difusió dels serveis a través d'Internet.
De moment, l'Ajuntament de Josa i Tuixent ja ha aprovat la constitució del Consorci i els estatuts reguladors, que consten de 28 articles i dues disposicions. El document es troba en fase d'exposició pública. El nou ens ha d'ajudar també a trobar el suport de les administracions.
14 de gener del 2011 a les 12:13. Economia i Turisme
Altres notícies recents
- Amics de la Sardana ja té a punt el programa per aquest estiu
- Creen una web sobre normatives de la petita empresa d'Andorra
- Andorra ha guanyat visitants a l'hivern respecte de l'any passat
- Retencions a la C-16 per obres de manteniment entre Cercs i Guardiola de Berguedà
- David Manzanera exposa 'Mirades del Sàhara' a l'espai d'art El Passadís
Altres notícies de la categoria Economia i Turisme
- Creen una web sobre normatives de la petita empresa d'Andorra
- Andorra ha guanyat visitants a l'hivern respecte de l'any passat
- Andorra informa sobre les gestions per contractar serveis fora del Principat
- Taurus Group, reconegut per la seva aposta per la llengua catalana
- La Seu dóna suport unànime a les cooperatives



Dijous 24 de maig
