L'Ajuntament de la Seu proposarà un estatus especial per als treballadors fronterers
CiU i ERC presentaran al proper plenari una moció perquè se'ls millori les condicions
El text demana la prestació d'atur, una reducció de l'IRPF o una deducció de les despeses de desplaçament, per compensar l'aportació de divises que el col.lectiu fa a territori de la UE
Nota Ajuntament de la Seu. Montse Rovira
L'equip de govern de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell presentarà al plenari de dilluns vinent una moció per sol·licitar als Ministeris d’Hisenda, de Treball i d’Afers Exteriors del Govern d’Espanya la redacció d’un estatus fiscal especial o singular per als treballadors fronterers.
El text demanarà que es contempli, entre d’altres qüestions, una reducció de l’IRPF, la prestació del subsidi d’atur i una deducció de les despeses de desplaçaments, per compensar l’aportació de divises que els fronterers fan a territori de la Unió Europea (UE).
Davant l’actual situació respecte els treballadors fronterers, l’alcalde de la Seu, Albert Batalla, i la primera tinent d’alcalde de Promoció Econòmica, Teresa Casassas, han afirmat que l’objectiu d’aquesta moció conjunta de CiU i d’ERC és que “partint que tothom ha de complir amb la llei i les obligacions fiscals, cal que s’ampliï el reconeixement de l’excepcionalitat de la situació en què es troben els fronterers, i ens mostrem a favor d’un canvi legislatiu que reconegui plenament aquesta figura”.
Batalla i Casassas han destacat també “que el mercat laboral del Principat d’Andorra suposa una oportunitat per fomentar les polítiques de retorn a la nostra comarca de joves estudiants; possibiliten que professionals o tècnics trobin en aquest mercat l’opció de créixer professionalment; i esdevé una major opció de tria laboral per a les famílies de la nostra comarca”.
La moció que es debatrà en el pròxim ple ordinari de l’Ajuntament urgellenc també sol·licita al Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i a l’Institut Català de la Salut que explorin, en coordinació amb la Caixa Andorrana de la Seguretat Social, la via per evitar els desajustos que es puguin produir en l’atenció sanitària per a les persones frontereres.
30 d'abril del 2008 a les 16:32. Economia i Turisme
Altres notícies recents
- El Cadí La Seu presenta Jael Freixanet i Laura García
- Ratificat el conveni per a l'atenció sanitària als fronterers
- La Xarxa de Pobles amb Encant fa la primera trobada oficial a Boí
- Decomís de 18.755 euros a la duana de la Farga de Moles
- El nou aeròdrom de la Seu ha fet 1.000 operacions en tres mesos i mig
Altres notícies de la categoria Economia i Turisme
- La Xarxa de Pobles amb Encant fa la primera trobada oficial a Boí
- La Diputació dóna a còneixer la seva oferta turística a la regió francesa de Roina-Alps
- Andorra aprova autoritzacions per contractar personal transfronterer
- La Diputació de Girona divulga a Puigcerdà el seu Pla Estratègic de Turisme
- La Diputació exposa a Anglaterra l'oferta turística d'observació d'ocells



El Temps - Previsió 03 de Setembre

