La Fira de Sant Andreu d'Organyà vol ser escenari de jornades tècniques sobre activitats agràries

Els organitzadors del certamen fan un balanç positiu del debat sobre la comercialització de la carn de poltre. Un dels actes de més èxit ha estat la projecció d'un audiovisual inèdit sobre els aiguats de 1982

Els responsables de la Fira de Sant Andreu, celebrada aquest cap de setmana a Organyà, tenen intenció de dotar-la d'unes jornades tècniques sobre activitats agràries que es desenvoluparan a partir de l'any vinent amb la col•laboració del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural.

Enguany ja s'han fet un seguit de conferències centrades en la carn de poltre i del tipus de ramaderia que la pot produir, i de cara a l'edició vinent es vol potenciar aquest fet per debatre les diferents vies de diversificació del sector primari.

La Fira de Sant Andreu ha ampliat enguany el nombre d'expositors de bestiar, arribant a la cinquantena, i ha comptat amb la presència del director general de Planificació i Relacions Agràries, Antoni Diaz, que ha destacat l'important paper que té el pagès en el manteniment del territori.

La Fira de Sant Andreu d'Organyà ha acollit la tretzena Mostra de Bestiar, que ha duplicat el seu espai i el nombre de productors, i la setzena Fira d'Artesania, que a més d'ubicar-se en una carpa, s'ha ampliat cap al carrer Major. Una altra de les novetats, que ha despertat un gran interès entre la població, ha estat l'exposició de fotografies i la projecció d'un audiovisual sobre els efectes de la riuada del 1982, un material que no s'havia vist mai al poble i que va realitzar un ATS que treballava a Organyà en aquella època. Segons els organitzadors, la iniciativa ha tingut tant d'èxit que l'audiovisual s'ha projectat diverses vegades per tal que tothom el pogués veure.

Durant la fira, les autoritats han inaugurat una escultura en un nou espai del poble recent urbanitzat. L'obra, titulada 'Les Ganxes', és de ferro i feta per un artista local, Pep Cervilla.

D'altra banda, el director general de Planificació i Relacions Agràries, Antoni Diaz ha manifestat que la idea de crear unes jornades tècniques és molt interessant perquè una de les prioritats del DAR és diversificar i buscar sortides rentables i al mateix temps que mantinguin el territori endreçat i la població rural. Diaz també ha ressaltat que la Fira de Sant Andreu actualment encara és un pol d'atenció pel fet comercial i pel fet cultural.

Les ponències sobre la carn de poltre, celebrades aquest dissabte a la tarda, han anat a càrrec de Josep Alsina Rovira, d'Unió de Pagesos, de Miquel Tortades, engreixador de poltres del Ripollès, i de Carles Sánchez, dels serveis veterinaris del DAR.

26 de novembre del 2007 a les 12:45. Economia i Turisme