Les propostes per superar la crisi, tema central de la Trobada Empresarial al Pirineu

La Sala de Sant Domènec acollirà aquest dijous i divendres les ponències

Entre els convidats, destaquen José Montilla, Jordi Ausàs, Joaquim Llena, Xavier Sala-Martín, Miguel Boyer i Miquel Roca

Les maneres de superar la crisi econòmica centraran la majoria de conferències de la vintena edició de la Trobada Empresarial al Pirineu. La cimera, que se celebra per segon any consecutiu a la Seu d’Urgell, reunirà entre aquest dijous i divendres l’elit empresarial i política catalana a la Sala de Sant Domènec.

La trobada començarà aquest dijous a les 5 de la tarda, amb la benvinguda a càrrec del conseller de Governació i Administracions Públiques, Jordi Ausàs; i l’alcalde de la Seu, Albert Batalla. Segons Batalla, la ciutat ha d'aprofitar la presència d'experts per prendre nota de les possibles solucions a la crisi.

La primera conferència la pronunciarà el consultor d’empreses Emili Duró, que parlarà de la importància de l’optimisme per superar situacions límit. A les 7, el catedràtic d’Economia Financera de la Universitat Pompeu Fabra, Oriol Amat, explicarà com aprofitar les oportunitats que genera una crisi.

La jornada de divendres serà encapçalada pel president de la Generalitat, José Montilla, que farà la inauguració oficial a les 10 del matí. Més tard, a 2/4 de 12, hi haurà la primera taula rodona sobre el “calendari de sortida de la crisi”, amb ponents destacats com ara el director de la Federació d’Indústries Agroalimentàries i Begudes, Jorge Jordana, el professor d’IESE i degà de l’Escola Europea de Negocis a Xangai, Alfred Pastor, i l’advocat i exdiputat de CiU Miquel Roca i Junyent. La segona taula rodona, a la una, presentarà models empresarials d’èxit, amb Macià Querol, conseller delegat d’Unipreus; Josep Maria Rosanas, director de la Càtedra Crèdit Andorrà d’organitzacions, Mercats i Humanisme; i Ramon Tisaire, director general d’Álvarez&Marsal. Els moderadors de cada taula seran dos periodistes pirinencs: el presentador del programa de TV-3 Emprenedors, Lluís Caelles; i el director de La Vanguardia, José Antich.

La jornada continuarà amb més personatges coneguts de l’economia. Al migdia, el dinar a l’Hotel el Castell inclourà un col.loqui amb l’exministre Miguel Boyer, moderat per Santi Roig. I a tres quarts de 6, intervindrà Xavier Sala-Martín. El catedràtic de la Universitat Columbia de Nova York parlarà de la reforma del sistema capitalista. Per a la cloenda s'ha anunciat a última hora la intervenció de Jaume Bartumeu, en el que serà un dels seus primers actes com a cap de Govern d'Andorra. També hi parlarà, per segon any consecutiu, el conseller d’Agricultura de la Generalitat, Joaquim Llena.

3 de juny del 2009 a les 14:20. Economia i Turisme