Primer viatge Lleida-La Pobla de Segur del Tren dels Llacs
El Tren dels Llacs, un recorregut amb tren històric entre Lleida i La Pobla de Segur, s'ha inaugurat aquest dissabte. Es tracta d'una iniciativa conjunta de Ferrocarrils de la Generalitat i la Diputació de Lleida, amb la col•laboració dels serveis territorials a Lleida del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa. El president de la Diputació, Jaume Gilabert, n'ha destacat la importància que tindrà en la dinamització del territori.
El nou servei preveu 18 circulacions comercials fins al dia 31 d’octubre. La pàgina web www.trendelsllacs.cat informa del calendari i dels horaris de l’activitat. També inclou diverses propostes per gaudir dels recursos turístics del territori.
El Tren dels Llacs és un nou servei orientat al turisme familiar que consisteix en un recorregut amb tren històric entre Lleida i La Pobla de Segur. Es tracta d’una activitat de dia que té, sobretot, dos punts forts: el viatge amb un tren històric i el paisatge del recorregut, vora el Noguera Pallaresa i els seus embassaments. A més, l’entorn de les comarques del Segrià, la Noguera i el Pallars Jussà ofereix múltiples possibilitats als visitants, tant des d’una vessant lúdica com des de l’òptica gastronòmica.
Des de l’inici del nou servei les 300 primeres reserves gaudiran d’una promoció “2x1”, un bitllet gratuït per la compra d’un altre. La promoció tindrà validesa per a les reserves efectuades abans del dissabte 11 de juliol.
El nou Tren dels Llacs circularà tots els dissabtes des del 16 de maig i fins l’11 de juliol. Després d’una interrupció de dos mesos, el servei es reprendrà el divendres 11 de setembre i a partir d’aquí estarà en funcionament tots els dissabtes des del 12 de setembre i fins el dia 31 d’octubre.
El Tren dels Llacs sortirà de l’Estació de Lleida Pirineus a les 10.30 h. i arribarà a La Pobla de Segur a les 12.30 h. De tornada, el Tren sortirà a les 16.30 h. de La Pobla de Segur i el servei finalitzarà a les 19.30 h. amb l’arribada del comboi a Lleida.
El tram del recorregut entre Lleida i Balaguer, tant d’anada com de tornada, s’efectuarà amb una locomotora de vapor tipus Beyer-Garratt. La resta, entre Balaguer i La Pobla, també d’anada i de tornada, s’efectuarà amb dues locomotores diesel acoblades de la sèrie 308.
Material mòbil històric
-Locomotora de vapor Beyer Garratt, 282F-0421: Construïda l’any 1960 per Renfe amb el disseny original de l’any 1930. També coneguda simplement com la “Garrafeta”, en honor al cognom del seu inventor, Herbet William Garratt. Especialment concebuda per afrontar traçats sinuosos i fortes rampes on es requereix la màxima potència i esforç per part de la locomotora. Va estar en servei comercial fins l’any 1972 fins que la van retirar al vell dipòsit de Vilanova (actual Museu del Ferrocarril). L’any 1988 va ser restaurada i es va tornar a posar en funcionament.
-Dues locomotores diesel acoblades sèrie 308 (les 10817 i 10820): Locomotores construïdes l’any 1968 per Babcok Wilcox, concebudes per serveis mixtes de línia i maniobres. També se les coneix amb el sobrenom de les “Yeye’s” pel seu característic moviment de balanceig. La 10817 va estar en funcionament a RENFE fins l’any 1999 i va ser restaurada el 2001. La 10820 va donar servei comercial fins el 2003 i està a Lleida des del 2004.
18 de maig del 2009 a les 11:36. Economia i Turisme
Altres notícies recents
- Amics de la Sardana ja té a punt el programa per aquest estiu
- Creen una web sobre normatives de la petita empresa d'Andorra
- Andorra ha guanyat visitants a l'hivern respecte de l'any passat
- Retencions a la C-16 per obres de manteniment entre Cercs i Guardiola de Berguedà
- David Manzanera exposa 'Mirades del Sàhara' a l'espai d'art El Passadís
Altres notícies de la categoria Economia i Turisme
- Creen una web sobre normatives de la petita empresa d'Andorra
- Andorra ha guanyat visitants a l'hivern respecte de l'any passat
- Andorra informa sobre les gestions per contractar serveis fora del Principat
- Taurus Group, reconegut per la seva aposta per la llengua catalana
- La Seu dóna suport unànime a les cooperatives



Dijous 24 de maig