Roland Fryer guanya el Premi Internacional Calvó-Armengol d'Andorra
El catedràtic d'economia de Harvard investiga el paper de la raça en les desigualtats i els rols socials
El Govern d’Andorra, la Fundació Crèdit Andorrà i la Barcelona Graduate School of Economics han anunciat la concessió de la segona edició del Premi Internacional Calvó-Armengol. El guardonat d'enguany és Roland Fryer, catedràtic d'economia de la Universitat de Harvard.
Roland Fryer ha centrat la seva carrera d’investigació en l'anàlisi de la raça i la desigualtat i el rol que exerceixen en les interaccions socials, en concret, en els menors. Entre les seves conclusions, Fryer demostra que els adolescents de raça mixta estan molt més avesats a tenir comportaments considerats d’alt risc que altres joves de raça única, tant si són blancs com negres.
Roland Fryer és llicenciat en Economia per la Universitat de Texas. Després de doctorar-se a Pennsilvània el 2002, l’any 2008 es va convertir en el catedràtic d’origen afroamericà més jove de la Universitat de Harvard. La revista Time Magazine el va catalogar recentment com una de les 100 persones més influents del món.
El premi, instituït l'any 2009, és biannual i ret homenatge a Antoni Calvó Armengol, professor d'economia de la UAB que va morir l'any 2007 als 37 anys. La primera guardonada va ser Esther Dufló, catedràtica del Massachussets Institute of Technology.
14 d'octubre del 2011 a les 09:37. Economia i Turisme
Altres notícies recents
- Amics de la Sardana ja té a punt el programa per aquest estiu
- Creen una web sobre normatives de la petita empresa d'Andorra
- Andorra ha guanyat visitants a l'hivern respecte de l'any passat
- Retencions a la C-16 per obres de manteniment entre Cercs i Guardiola de Berguedà
- David Manzanera exposa 'Mirades del Sàhara' a l'espai d'art El Passadís
Altres notícies de la categoria Economia i Turisme
- Creen una web sobre normatives de la petita empresa d'Andorra
- Andorra ha guanyat visitants a l'hivern respecte de l'any passat
- Andorra informa sobre les gestions per contractar serveis fora del Principat
- Taurus Group, reconegut per la seva aposta per la llengua catalana
- La Seu dóna suport unànime a les cooperatives



Dijous 24 de maig
