S'allarga el termini del primer Concurs de Cuina amb Formatges dels Pirineus

Es podran lliurar les receptes fins al dia 28 d'agost als establiments col.laboradors o per correu electrònic

Els deu finalistes presentaran el seu plat a la Fira de Sant Ermengol

Nota de l'Ajuntament de la Seu. Montse Rovira

L'organització del primer concurs popular de cuina amb formatges dels Pirineus ha ampliat el termini de presentació de receptes fins el dissabte 28 d'agost. Les receptes es poden lliurar als mateixos establiments o per correu electrònic, a les adreces: info@laseucomercial.cat i concurscuina@aj-laseu.cat.

El concurs té com a objectius promocionar turísticament tot allò que faci referència amb el món del formatge del Pirineus, però també potenciar el formatge a la Seu i alhora impulsar la participació de les associacions urgellenques perquè organitzin activitats relacionades amb el formatge.

Recordem que aquest certamen està organitzat per l'Ajuntament de la Seu d'Urgell, La Seu Comercial i la Fira de Formatges Artesans dels Pirineus (Fira de Sant Ermengol), amb el patrocini de la Unió de Botiguers i la col•laboració de la Cooperativa Cadí.

Bases del concurs

Les bases es poden obtenir als establiments associats de La Seu Comercial que estiguin identificats com a participants d'aquesta campanya, així com a través dels webs de l'Ajuntament de la Seu i de La Seu Comercial.

Hi pot participar tothom qui no es dediqui professionalment a la restauració, de manera individual o representant una associació o entitat. Els participants han de presentar una recepta de cuina que tingui com a ingredient principal un formatge elaborat a les comarques dels Pirineus, sigui o no artesà. La recepta s'ha de presentar-se a través d'una fitxa tècnica on s'hi ha d'identificar el participant; el títol de la recepta; la llista d'ingredients per a quatre persones; el cost de la recepta; l'origen del plat; el temps aproximat d'elaboració; el grau de dificultat; i l'elaboració detallada del plat.

Un jurat constituït per persones vinculades al món del formatge i de la gastronomia qualificarà les receptes i en farà una selecció de les que consideri les 10 millors.

Fira de Sant Ermengol

Els 10 finalistes hauran de presentar el plat ja elaborat el dissabte, 16 d'octubre d'enguany, en el marc de la Fira de Sant Ermengol, on el jurat valorarà i atorgarà un premi als que consideri els tres millors plats d'entre els presentats.

Els tres primers premis obtindran un diploma, un lot de formatges dels Pirineus i un val de compra per valor de 500, de 300 i de 200 euros, respectivament, a bescanviar en els establiments de La Seu Comercial participants. A més, totes les receptes presentades que s'admetin a concurs rebran un obsequi de la Cooperativa Cadí.

Amb totes les receptes rebudes s'elaborarà un receptari de cuina popular de formatge que es podrà obtenir de forma gratuïta durant la celebració de la Fira de Sant Ermengol i en els comerços que hi han participat.

9 de juliol del 2010 a les 16:31. Economia i Turisme