El voluntariat lingüístic torna a les escoles d'Andorra
El projecte Joves voluntaris per la llengua torna a les escoles després de la bona acollida que va tenir l’any passat al Liceu Comte de Foix i a l’Institut Espanyol de la Margineda, on es van crear una quarantena de parelles. Organitzat pel Servei de Política Lingüística (SPL), el Centre de la Cultura Catalana (CCC) i l’Àrea de Formació Andorrana del Ministeri d’Educació i Cultura, el programa de parelles lingüístiques es reprèn aquesta setmana als centres de segona ensenyança dels sistemes educatius francès i espanyol, amb voluntat de continuïtat a l’inici del pròxim curs escolar.
El voluntariat lingüístic per a joves consisteix a aparellar un alumne que vol practicar el català amb un altre que vol dedicar unes hores del seu temps a ajudar-lo. L’únic requisit és que els joves es trobin almenys durant 10 hores de pati o de menjador per conversar. Després l’activitat es pot considerar acabada, però es pot continuar.
L’objectiu és que els aprenents puguin comunicar-se en català amb fluïdesa. No es tracta de fer classes ni de rebre’n, sinó de parlar. Els encarregats de fer les parelles són els mateixos professors, que repartiran fullets informatius amb consells i butlletes d’inscripció, i faran el seguiment de les parelles. En finalitzar l’activitat, els joves voluntaris per la llengua rebran un diploma i un obsequi.
El dimecres 3 de març, els joves de l’Institut Espanyol que l’any passat van participar en el projecte rebran un diploma i material de promoció de mans del director de Promoció Cultural i Política Lingüística, Joan Sans; de la presidenta del CCC, Teresa Cabanas, i de la cap d’Àrea de Formació Andorrana, Roser Ingla.
23 de febrer del 2010 a les 13:40. Educació
Altres notícies recents
- Amics de la Sardana ja té a punt el programa per aquest estiu
- Creen una web sobre normatives de la petita empresa d'Andorra
- Andorra ha guanyat visitants a l'hivern respecte de l'any passat
- Retencions a la C-16 per obres de manteniment entre Cercs i Guardiola de Berguedà
- David Manzanera exposa 'Mirades del Sàhara' a l'espai d'art El Passadís
Altres notícies de la categoria Educació
- El Col.legi La Salle participa en el projecte 'Fem una llei'
- L'Escola Albert Vives desenvolupa el programa BarçaKids
- Guillem Sánchez Moliné, de l'INS Joan Brudieu, premiat al Concurs Bíblic de Dibuix
- Forts contrastos en el seguiment de la vaga d'ensenyament als centres educatius la Seu
- Recollida de signatures a la Seu per reivindicar la igualtat d'oportunitats en el sistema educatiu



Dijous 24 de maig