Els casals d'estiu de l'Alt Urgell juguen amb la Ludoètnia
Mitjançant diversos jocs d'arreu del Món es vol introduir els menos en la interculturalitat
L'activitat forma part del Pla Educatiu d'Entorn
Nota de l'Ajuntament de la Seu. Montse Rovira
Els nens i nenes que han participat dels casals d'estiu de la Seu i comarca han gaudit per segon any consecutiu de l'activitat anomenada ludoètnia, formada per jocs de diferents procedències i cultures. Aquesta activitat, que s'inclou dins del Pla Educatiu d'Entorn, pretén educar per a la solidaritat i la diversitat i així prevenir actituds de racisme i intolerància mitjançant el joc i l'espai lúdic.
Segons els seus responsables, “la ludoètnia té per objectiu estimular el sentit de grup, les relacions solidàries i el compromís social, partint de l'aprenentatge de les actituds i comportaments socials”. La proposta, adreçada als infants alturgellencs de 3 a 12 anys pretén reflexionar sobre la riquesa de la diversitat cultural amb diferents jocs, activitats i tallers.
La ludoètnia s'ha aplicat al Casal Municipal de la Seu i als casals de Castellciutat, del centre Languedor, de l'entitat Pixies i dels municipis d'Alàs i Cerc, Coll de Nargó, Organyà, Montferrer i Castellbò, Oliana i Ribera d'Urgellet. L'activitat ha estat dirigida per diferents talleristes provinents de cada país d'origen de l'activitat lúdica. Amb el suport dels monitors, han donat a conèixer a cada casal diferents jocs, així com la realització d'un taller de henna, un taller de cuina i un taller per aprendre a ballar merengue.
La ludoètnia també ha servit per fer reflexionar els menors, aproximar-los a la tradició intercultural dels jocs i les joguines, complementar la tasca educativa i fomentar la integració més enllà de l'educació formal.
17 d'agost del 2009 a les 16:26. Educació
Altres notícies recents
- Amics de la Sardana ja té a punt el programa per aquest estiu
- Creen una web sobre normatives de la petita empresa d'Andorra
- Andorra ha guanyat visitants a l'hivern respecte de l'any passat
- Retencions a la C-16 per obres de manteniment entre Cercs i Guardiola de Berguedà
- David Manzanera exposa 'Mirades del Sàhara' a l'espai d'art El Passadís
Altres notícies de la categoria Educació
- El Col.legi La Salle participa en el projecte 'Fem una llei'
- L'Escola Albert Vives desenvolupa el programa BarçaKids
- Guillem Sánchez Moliné, de l'INS Joan Brudieu, premiat al Concurs Bíblic de Dibuix
- Forts contrastos en el seguiment de la vaga d'ensenyament als centres educatius la Seu
- Recollida de signatures a la Seu per reivindicar la igualtat d'oportunitats en el sistema educatiu



Dijous 24 de maig
