L'Escola d'Adults de la Seu inicia el curs amb més de 400 alumnes
La lliçó inaugural ha anat aquest dijous a càrrec del conseller de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat, Jordi Ausàs
L'alcalde urgellenc, Albert Batalla, encoratja als alumnes adults a seguir formant-se
Nota de premsa de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell - Montse Rovira
L'Aula de Formació de persones Adultes (AFA) de la Seu d'Urgell inicia el curs 2010-2011 amb més de 400 alumnes que s'engloben en un total de 19 grups diferents. Per obrir el nou curs, aquest dijous a la nit s'ha dut a terme la lliçó inaugural a la sala d'actes de l'Ajuntament urgellenc, a càrrec de Jordi Ausàs, conseller de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya.
Ausàs va lloar ahir la tasca de la formació continuada, que serveix "per posar-se al dia, al nivell que requereix la nostra societat, en constant evolució”. El conseller també va subratllar, davant d'una nombrosa representació dels alumnes de l'AFA de la Seu d'Urgell, la necessitat d'ampliar coneixements sobretot en èpoques de crisi amb l'objectiu de tenir millors oportunitats laborals. Per últim, va finalitzar la seva lliçó inaugural remarcant la importància d'utilitzar les noves tecnologies de la informació i la comunicació -les TIC-, ja que “multipliquen les possibilitats, no només d'empreses i administracions, sinó també dels mateixos ciutadans”.
Per la seva part, l'alcalde de la Seu d'Urgell, Albert Batalla, va agrair la feina ingent dels mestres de l'Escola d'Adults, tot manifestant que "ajuden a cohesionar més la ciutat i a generar i crear més oportunitats". Batalla també va donar l'enhorabona perquè “mai és tard per aprendre”. A més, l'alcalde urgellenc va remarcar que “la Seu és una ciutat que des de sempre ha fet una aposta important per la formació, fet que queda demostrat amb l'àmplia oferta formativa de que disposem, i l'Escola d'Adults n'és un dels nodes principals”.
L'acte inaugural del curs de l'Escola d'Adults va ser conduït per la directora d'aquest centre educatiu, Marta Edo, qui va manifestar que l'organització de la lliçó inaugural del curs de l'AFA té un doble objectiu. Per una banda, donar el tret de sortida al nou curs d'una manera especial, aportant protagonisme a les persones adultes que es mantenen actives a través de la formació; i per l'altra, deixar constància de la manca d'un espai prou ampli per donar cabuda a tots els cursos en una mateixa instal•lació.
Com a novetat del curs 2010-2011, l'AFA de la Seu d'Urgell ofereix el curs de preparació per l'accés a la Universitat per a majors de 25 anys. I com cada any, a l'Escola d'Adults es poden realitzar cursos de formació bàsica i instrumental, cursos de llengües, cursos d'informàtica, preparació a les proves d'accés als cicles formatius de grau mitjà i de grau superior, així com suport i tutorització dels curs de graduat en educació secundària i de cursos a distància de l'Institut Obert de Catalunya.
24 de setembre del 2010 a les 16:59. Educació
Altres notícies recents
- Amics de la Sardana ja té a punt el programa per aquest estiu
- Creen una web sobre normatives de la petita empresa d'Andorra
- Andorra ha guanyat visitants a l'hivern respecte de l'any passat
- Retencions a la C-16 per obres de manteniment entre Cercs i Guardiola de Berguedà
- David Manzanera exposa 'Mirades del Sàhara' a l'espai d'art El Passadís
Altres notícies de la categoria Educació
- El Col.legi La Salle participa en el projecte 'Fem una llei'
- L'Escola Albert Vives desenvolupa el programa BarçaKids
- Guillem Sánchez Moliné, de l'INS Joan Brudieu, premiat al Concurs Bíblic de Dibuix
- Forts contrastos en el seguiment de la vaga d'ensenyament als centres educatius la Seu
- Recollida de signatures a la Seu per reivindicar la igualtat d'oportunitats en el sistema educatiu



Dijous 24 de maig
