Obres a la teulada del col.legi Albert Vives de la Seu
La intervenció ha d’evitar les goteres a la sala d’actes del centre escolar
El departament d’Educació garanteix la nova escola la Valira i el segon institut
El departament d’Educació està duent a terme les obres de reparació de la teulada del col.legi Albert Vives de la Seu d’Urgell. La intervenció, que va començar ara fa dues setmanes, s’ha fet coincidir amb les vacances escolars i s’espera que s’enllesteixi abans de l’inici del curs escolar, el pròxim 7 de setembre.
El director del centre, Isidor Alberich, s’ha mostrat satisfet per la millora, que havia estat llargament reivindicada. Alberich explica que “feia molt de temps que s’havien detectat goteres a la sala d’actes i això ha obligat a prioritzar aquesta obra a d’altres necessitats, com ara els accessos”.
Des del col.legi s’ha expressat l’agraïment perquè des del departament d’Educació s’hagi tingut en compte “la urgència de la intervenció en un moment de crisi”. Tanmateix, Alberich remarca que “ara es continuarà treballant per modernitzar les instal.lacions”. I remarca: “Aquesta reforma és només el primer pas per anar desenvolupant el projecte de viabilitat de l’escola, que en preveu la reforma integral”.
Per la seva banda, la directora adjunta de l'Alt Pirineu i Aran dels Serveis Territorials de Lleida, Marisa Feixa, ha destacat l’esforç de la Generalitat a l’hora d’invertir en la reparació de la teulada. “En els últims anys s’ha hagut de fer front a les necessitats d’escolarització i creació de centres nous per damunt de la reforma, i ara toca posar al dia els equipaments”, ha asseverat.
Projectes per al nou col.legi La Valira
D’altra banda, Marisa Feixa ha garantit que el pròxim mes de setembre el departament d’Educació disposarà de les cinc maquetes seleccionades per a la construcció del nou col.legi La Valira, a la zona de l’Horta del Valira. Aquests projectes es presentaran a la comunitat educativa. “Tot sembla indicar que no hi haurà demora perquè les obres aniran a càrrec de l’Institut Català de Finances”, ha subratllat. De moment, ha aprovat la partida per a la cimentació d’un nou mòdul.
El departament d’Educació ha anunciat també recentment que a Castellciutat es durà a terme l’ampliació del centre amb una partida de més de 600.000 euros. Així mateix, Marisa Feixa indica que “en cap moment s’ha descartat el segon institut”. Per Feixa, “un cop es tinguin els terrenys es tirarà endavant el projecte, tot i que potser a un altre ritme”.
26 de juliol del 2010 a les 13:33. Educació
Altres notícies recents
- 2.761 escolars comencen el curs als centres de la Seu
- Alexandra Panayotou travessarà aquest dimarts l'Alt Urgell
- Puigcerdà acomiada l'estiu amb la Sagristia, la Diada i la recepció a Hermida
- El comerç de la Seu completa la temporada amb el Mercat de les Oportunitats
- La Duana Andorrana intercepta dos camions per intrusisme
Altres notícies de la categoria Educació
- 2.761 escolars comencen el curs als centres de la Seu
- La Salle oferirà estudis universitaris a Andorra
- Dues famílies de Meranges amenacen de no escolaritzar els fills pels problemes de transport
- Andorra manté oberts a l'estiu els centres d'autoaprenentatge de català a Escaldes i Encamp
- Montellà repassa la història del CEIP Ridolaina



El Temps - Previsió dia 6

