Tres alumnes de l'Institut Joan Brudieu guanyen el Concurs 'Cap France'
Cèlia Garriga, Clàudia Bardia i Anna Sánchez, premiades per un vídeo promocional sobre Montpeller
Al certamen s'hi havien presentat 1.127 estudiants de francès d'instituts de tot Catalunya
Nota de l'Ajuntament de la Seu. Montse Rovira
Cèlia Garriga, Clàudia Bardia i Anna Sánchez, alumnes de primer de batxillerat a l'Institut Joan Brudieu, han guanyat el concurs Cap France, al qual s'hi han presentat 1.127 estudiants d'arreu de Catalunya amb un total de 110 vídeos.
Les tres estudiants urgellenques, amb el suport de la professora Anna Alós, s'han emportat el màxim guardó pel vídeo titulat A tour de role, sobre imatges emblemàtiques de Montpeller, molt ben compassades, amb lletra i música composta per Cèlia Garriga, que també és alumna de l'Escola Municipal de Música de la Seu.
El certamen estava dirigit a tots els alumnes de francès d'ESO, batxillerat i cicles formatius de Catalunya, en grups de tres a cinc persones, i liderats per un professor. Consistia a descobrir el nom d'una ciutat francesa i la seva regió. Després havien de contestar unes preguntes sobre cultura, tradicions, gastronomia, geografia i història de la ciutat i la regió. Finalment, els estudiants havien de confeccionar un vídeo promocionanl de la ciutat enigma, que va resultar ser Montpeller.
Cèlia Garriga, Clàudia Bardia i Anna Sánchez han rebut el guardó a l'Institut Francès de Barcelona, de mà dels representants de les institucions organitzadores. Així, van presideir l'acte el director General de Planificació i Entorn de la Generalitat, Carles Martínez; el representant del Servei de Cooperació Lingüística i Educativa de l'Ambaixada de França, Alain Sarragosse; la directora adjunta d'Atout France a Espanya, Dominique Maulin; i l'adjunta de l'alcalde de Montpeller i consellera regional del Llenguadoc-Rosselló, Fanny Dombre. En el concurs també hi col.laboren el Comitè Departamental del Turisme de l'Hérault i Rail Europa.
Les tres alumnes de l'institut urgellenc han estat obsequiades amb una estada de cinc dies a Montpeller -i de quinze dies per als professors-, amb classes de francès, activitats lúdico-culturals, transport en tren i allotjament. A més, tots els alumnes participants rebran un accés a un curs de francès on-line.
22 de juny del 2010 a les 16:36. Educació
Altres notícies recents
- França obre les negociacions amb Andorra per al conveni de no doble imposició
- Balanç positiu de la participació de l'equip UEU-Viseu a l'Open Altitoy
- El temporal de vent deixa un panorama devastador a la Vall Fosca
- Un esquiador aranès, en estat crític després d'una allau a la zona del Montcorbison
- La Direcció General de Transports, oberta a recuperar freqüències del tren de la Pobla
Altres notícies de la categoria Educació
- Un grup d'alumnes de l'Institut Joan Brudieu es prepara per a la First Lego League
- El Consell Escolar Municipal se suma al manifest en defensa de l'escola en català
- Els alumnes de l'escola Pau Claris construeixen 'La ciutat de la Pau'
- L'escola Albert Vives celebra el Dia escolar de la No-violència i la Pau
- Alumnes de La Salle i padrins de La Seu participen en el projecte 'Tots som joves, tots som grans'



Dimecres 8 de febrer
