Un 60% dels estudiants de la Diòcesi d’Urgell cursa l’assignatura de religió
Els professors i mestres han assistit aquest cap de setmana a una jornada de formació a Tarragona
La Diòcesi d’Urgell preveu mantenir les matriculacions dels infants i joves a les classes de religió durant el pròxim curs escolar. Fonts del Bisbat han assegurat que després del tancament del termini de preinscripció 2008-2009, es pot avançar que “continuaran les bones xifres dels anys anteriors” i se seguirà amb més d’un 60% dels estudiants cursant l’assignatura.
En aquest sentit, cal destacar que un 61,24% dels alumnes de les escoles del Bisbat segueixen les classes de religió. Pel que fa a Andorra, hi estan inscrits un 67,26% dels infants més petits, un 61,58% dels de primària, un 79,04% de secundària, i un 85,71% dels nois i noies que cursen batxillerat. A les escoles de la resta del Bisbat d’Urgell, cursen l’assignatura un 42,39 de la canalla d’infantil, un 75,15% dels que fan primària, un 52,09% dels que fan secundària i un 26,89% dels que estudien batxillerat.
En un altre ordre de coses, mestres i professors de religió catòlica de la Diòcesi d’Urgell han treballat aquest cap de setmana a Tarragona en una jornada de formació en la qual s’ha fet una reflexió aprofundida en el contingut de la nova Llei d’Educació i en les competències bàsiques i l’ensenyament de la religió.
A la jornada hi han assistit un total de 440 mestres i professors d’arreu de Catalunya, 68 d'ells de la Diòcesi urgellenca.
La trobada l'organitzava per segon any consecutiu el Secretariat Interdiocesà d’Ensenyament de la Religió Catòlica i la Fundació Escola Cristiana de Catalunya. L'activitat tenia com a objectiu donar suport als mestres i professors de religió catòlica que treballen en un entorn multicultural i complex.
Els mestres assistents han valorat molt positivament l’intercanvi d’idees i experiències que hi han mantingut.
22 d'abril del 2008 a les 10:55. Educació
Altres notícies recents
- Cinca defineix l'atac que va patir com 'premeditat' i 'inadmissible'
- Les Jornades sobre senderisme de Talarn aposten perquè el sector privat lideri aquesta activitat
- El Punt Òmnia de la Seu crea un vídeo de suport a la Marató per la Pobresa
- Arfa acull la 3a Copa Catalana d'Eslàlom
- La Seu FC-Organyà, derbi comarcal a la penúltima jornada
Altres notícies de la categoria Educació
- El Col.legi La Salle participa en el projecte 'Fem una llei'
- L'Escola Albert Vives desenvolupa el programa BarçaKids
- Guillem Sánchez Moliné, de l'INS Joan Brudieu, premiat al Concurs Bíblic de Dibuix
- Forts contrastos en el seguiment de la vaga d'ensenyament als centres educatius la Seu
- Recollida de signatures a la Seu per reivindicar la igualtat d'oportunitats en el sistema educatiu



Divendres 25 de maig
