Una nova escola, novetat del curs 2008-2009 a la Seu d’Urgell
El departament d’Educació ha instal.lat un altre mòdul prefabricat a l’IES Joan Brudieu
Prop de 2.700 alumnes han iniciat aquest dilluns les classes
Una nova escola, el CEIP La Valira, és la novetat principal de l’inici del curs 2008-2009 a la Seu d’Urgell. L’equipament educatiu s’ha ubicat de forma provisional al carrer de l’Orri en una instal.lació modular, i acull 20 nens i nenes de P-3, en dues aules.
Des del centre s'espera ara l’elaboració del projecte constructiu del nou col.legi a la zona de l’Horta del Valira. La Generalitat de Catalunya ja pot dur a terme la contractació després de la cessió recent dels terrenys per part de l’Ajuntament de la Seu. La directora del nou centre és la Queralt Perera i ja s’hi ha constituït l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes.
D’altra banda, l’Institut Joan Brudieu disposa enguany d’un nou mòdul prefabricat. Aquesta instal.lació permetrà la planificació de creixement de l’IES durant com a mínim dos o tres anys, tot i que la direcció i professorat exigeix que s’agilitzin els tràmits de construcció del nou institut per solucionar la situació de massificació actual.
L’IES Joan Brudieu té cinc línies d’Educació Secundària Obligatòria i acull gairebé nou-cents alumnes. Ja disposava fins ara d’un barracó.
El municipi de la Seu d’Urgell tindrà prop de 2.700 alumnes aquest curs 2008-09, entre l’educació infantil, la primària i l’ESO. L’alumnat es reparteix entre els col.legis Albert Vives, Pau Claris, La Salle, la Valira, Castellciutat i l’IES Joan Brudieu. La regidora d'Educació, Mireia Alba, ha assenyalat que "es percep un lleuger augment de les inscripcions, tot i que hi ha molta mobilitat". Pel que fa a la nova escola, Alba ha indicat que "l'estrena d'aquest nou col.legi facilitarà la descongestió de les ratios dels centres". Alhora, pel que fa a la massificació de secundària, s'ha mostrat convençuda que la cessió dels terrenys per al nou Institut es farà "en breu".
Als col.legis públics, les obres de manteniment i millora han anat a càrrec de l’Ajuntament de La Seu d’Urgell i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Cal destacar que al CEIP Albert Vives s'ha restaurat la teulada de l'edifici de parvulari i els sanitaris. Pel que fa al CEIP de Castellciutat, s'han instal.lat nous jocs infantils al pati.
15 de setembre del 2008 a les 11:10. Educació
Altres notícies recents
- Cinca defineix l'atac que va patir com 'premeditat' i 'inadmissible'
- Les Jornades sobre senderisme de Talarn aposten perquè el sector privat lideri aquesta activitat
- El Punt Òmnia de la Seu crea un vídeo de suport a la Marató per la Pobresa
- Arfa acull la 3a Copa Catalana d'Eslàlom
- La Seu FC-Organyà, derbi comarcal a la penúltima jornada
Altres notícies de la categoria Educació
- El Col.legi La Salle participa en el projecte 'Fem una llei'
- L'Escola Albert Vives desenvolupa el programa BarçaKids
- Guillem Sánchez Moliné, de l'INS Joan Brudieu, premiat al Concurs Bíblic de Dibuix
- Forts contrastos en el seguiment de la vaga d'ensenyament als centres educatius la Seu
- Recollida de signatures a la Seu per reivindicar la igualtat d'oportunitats en el sistema educatiu



Divendres 25 de maig

