El Karate Kobudo de l'Alt Urgell triomfa als Estats Units
El club urgellenc ha obtingut dotze podis en un campionat disputat a Connecticut
Gerard Gombau, Gerard Castillo, Marc Fierro i Àlex Moreno van guanyar en les seves categories
El Club Karate Kobudo Tradicional de l'Alt Urgell ha obtingut un èxit sorprenent en un campionat disputat als Estats Units. L'entitat urgellenca ha sumat diversos podis al Campionat Nacional de la Traditional Karate Federation (TKFI), a Trumbull (Connecticut).
En la modalitat de kata (tècnica), Gerard Gombau i Gerard Castillo van guanyar en les respectives categories Intermediate i Novice, en la franja de 7 a 9 anys. En el mateix grup, Sergi Manzanas va quedar segon. A la franja de 10 a 14 anys, Carla Pons també va obtenir un segon lloc a la categoria novice, i Marc Fierro va guanyar en Intermediate.
En el grup de 15 a 18 anys, Ingrid Castillo va ser tercera en Intermediate i Joan Lara va obtenir la medalla de plata en Advanced. I en la competició d'adults, Alex Moreno es va proclamar campió en Internmediate
Els èxits es van repetir en la modalitat de kumite (combat), amb nous triomfs de Gerard Gombau i Jordi Castillo i tercers llocs per a Gerard Castillo i Àlex Moreno. En total, 6 medalles d'or, 3 medalles de plata i 3 de bronze.
Després del campionat, els cinturons més elevats van participar en el Gasshuku (curs d'instructors). En la sessió es va fer Matayoshi Kobudo amb Renshi Andrea Guarelli i Karate-do amb el mestre Soke Del Saito. Els participants van treballar diferents kates (exercicis tècnics) i alguns aspectes dels kates mes vistos durant la competició. En el curs, Joan Lara va superar l'examen de Shodan-Ho (cinturó negre).
Els karatekes alturgellencs van aprofitar l'estada als Estats Units per fer turisme i visitar Nova York. Des del club s'ha expressat l'"orgull" pel "gran nivell mostrat pels membres de l'entitat". Per això, l'entitat es planteja participar l'any que ve al Campionat Internacional que es fara a Grants Pass (Oregon). El Karate Kobudo Tradicional també ha agraït el suport de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell i el Consell Comarcal de l'Alt Urgell.
19 d'agost del 2010 a les 13:23. Esports
Altres notícies recents
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
- La Duana andorrana obre un expedient sancionador per contraban
- 'Tens tot el que necessites a un pas!', nova campanya comercial de la Seu
Altres notícies de la categoria Esports
- El Circuit Fer creix amb noves curses i la implicació de Grifone
- Arfa acull la 3a Copa Catalana d'Eslàlom
- La Seu FC-Organyà, derbi comarcal a la penúltima jornada
- Margaret de Ciman, primera renovació del Cadí La Seu per a la temporada 2012-2013
- Kilian Jornet ja suma cinc triomfs a la Zegama-Aizkorri



Divendres 25 de maig
