Els Mundials de snowboard de la Molina batran rècords d'inscripció amb 370 participants
La competició comptarà amb bona part dels medallistes als anteriors campionats, el 2009 a Corea del Sud
Els Campionats del Món de surf de neu, que s'han de disputar des de la setmana vinent a la Molina, batran rècords de participació. A l'espera de canvis d'última hora, hi ha inscrits 370 esportistes de 44 països, sobre un total de 656 persones relacionades directament amb la competició.
El país amb més inscrits és Canadà (47), seguit de prop per Suïssa, Àustria, Rússia, França, els Estats Units i Itàlia. Montenegro en presenta només a un. Espanya, amb 21, està al mig de la taula.
A la presència d'alguns dels millors riders del món, s'hi sumarà la de tècnics, capitans d'equip i fisioterapeutes.
De moment no s'ha detallat si el Mundial comptarà amb la gran estrella mediàtica del surf de neu, el nord-americà Shaun White. Tanmateix, hi ha garantida la presència de bona part dels medallistes a l'anterior mundial, a Corea del Sud, i als jocs de Vancouver 2010. És el cas del francès Sylvain Dufour, el canadenc Matt Morison, la suïssa Franzi Mägent-Kohli, l'austríaca Doris Günther i la russa Ekaterina Tudegesheva, entre d'altres.
L'equip espanyol tindrà com a caps de files els esportistes catalans. És el cas de Queralt Castellet i els germans Rubén i Isaac Vergés, en mig tub; i de Carlos Manich, Carles Torner, Josep Castellet i Oriol Fargas en big air i slope style. En boarder cross, competiran Anna Amor, Laro Herrero, Regino Hernández, Lucas Saez i Lucas Eguibar.
El número d’inscripcions en les sis disciplines que disputaran als Mundials es de 476, ja que alguns competidors s'apunten a més d'una prova. Les més concorregudes són els paral•lels, amb 117 (68 homes i 49 dones), una més que el boarder cross, amb 116 (82 i 34). A prop hi ha el half pipe, amb 108 (70 i 38). Ja més lluny, el slopestyle amb 80 (54 i 26). Finalment, el big air que, en ser només de participació masculina, compta amb un total de 55.
4 de gener del 2011 a les 10:12. Esports
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Esports
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- El Circuit Fer creix amb noves curses i la implicació de Grifone
- Arfa acull la 3a Copa Catalana d'Eslàlom
- La Seu FC-Organyà, derbi comarcal a la penúltima jornada
- Margaret de Ciman, primera renovació del Cadí La Seu per a la temporada 2012-2013



Divendres 25 de maig