L'esquí nòrdic vol aprofitar la candidatura olímpica per desenvolupar la neu artificial
La Seu espera que el projecte serveixi per resoldre un dels reptes pendents de les estacions
Aquest dilluns s'ha fet una nova reunió de preparació centrada en l'Alt Urgell i el Solsonès
L'Ajuntament de la Seu d'Urgell ha acollit aquest dilluns una nova reunió territorial per preparar la candidatura dels Jocs Olímpics d'Hivern Barcelona-Pirineus 2022. En aquest cas, la trobada se centrava en les comarques de l'Alt Urgell i el Solsonès, després de l'acte del mes passat, en què hi van intervenir totes les institucions pirinenques.
L'Alt Urgell aposta per ser el centre de l'esquí nòrdic a la candidatura. En aquest sentit, es vol aprofitar per resoldre una de les assignatures pendents de les estacions de la comarca com és desenvolupar a fons la innivació artificial. L'alcalde de la Seu i president de la Mancomunitat d'Esquí Nòrdic, Albert Batalla, creu que aquesta necessitat es torna a fer evident en temporades com l'actual, amb condicions irregulars de neu.
La reunió l'ha encapçalat el coordinador general de la candidatura, Enric Truñó. Sobre la decisió final de les subseus, Truñó subratlla que el més important no és quins municipis siguin escollits o bé descartats, sinó el benefici que en pot treure tot el Pirineu.
A la sessió també hi ha assistit l'alcalde de Solsona, David Rodríguez. El Solsonès també vol ser part de la candidatura tot aprofitant el fet que, segons recorda Rodríguez, el Port del Comte és l'estació més propera a Barcelona.
Els responsables de Barcelona-Pirineus 2022 ja han fet d'altres reunions comarcals a Aran, l'Alta Ribagorça i els Pallars. Els propers dies se n'ha de fer a la Cerdanya, el Berguedà i el Ripollès. El mes de juliol, just després de les eleccions municipals, es desvetllaran les incògnites i es coneixerà ja les dades, previsions i seus concretes del projecte.
7 de febrer del 2011 a les 16:32. Esports
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Esports
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- El Circuit Fer creix amb noves curses i la implicació de Grifone
- Arfa acull la 3a Copa Catalana d'Eslàlom
- La Seu FC-Organyà, derbi comarcal a la penúltima jornada
- Margaret de Ciman, primera renovació del Cadí La Seu per a la temporada 2012-2013



Divendres 25 de maig
