L'exposició del Centenari de l'Esquí arribarà a la Seu al juny

La mostra comença a veure's arreu de Catalunya. El primer destí, aquest febrer, serà Alp

S'hi recull imatges i material històric sobre l'evolució dels esports d'hivern al país

La Seu d'Urgell acollirà l'exposició sobre el Centenari de l'Esquí a Catalunya d'aquí a cinc mesos, concretament entre el 5 i el 30 de juny. Durant els primers mesos, la mostra ha estat allotjada a l'edifici del Centre Excursionista de Catalunya, a Barcelona, i des d'ara serà itinerant.

L'activitat es podrà veure a diverses poblacions que han estat significatives per a la promoció dels esports d'hivern, com ha estat la Seu amb l'esquí nòrdic. De moment, però, aquest mes vinent ja es podrà veure a Alp, concretament entre el 5 i el 25 de febrer.

Del 26 de febrer al 26 de març, l'exposició serà a Berga, a prop d'on es va fer la primera esquiada ara fa 100 anys. Més endavant, el mes d'abril es traslladarà a Vielha; i el maig, a Solsona. Després de l'estada a la Seu, la mostra passarà també pel santuari de Núria (al juliol), Ribes de Freser (de l'1 al 30 d'agost), Castellar del Vallès (de l'1 al 15 de setembre), Esterri d'Àneu (de l'1 al 30 d'octubre), Lleida (del 5 al 30 de novembre) i Camprodon (al desembre).

Pels promotors del centenari, aquesta exposició és "un dels actes culturals més emotius, ja que recull un gran nombre de fotografies i hi han participat diverses entitats i amants de la neu que han aportat material particular.

21 de gener del 2009 a les 16:26. Esports