La Copa d'Europa d'esquí alpí torna a La Molina aquest dimarts vinent

Quan encara no fa dos mesos de la primera visita de Copa del Món d'esquí alpí, l'estació de La Molina tornarà a acollir la setmana vinent els millors esquiadors internacionals, amb la celebració d'una prova de la Copa d'Europa.

Serà la segona vegada que aquesta prova en categoria masculina arriba a la Cerdanya. En dones, la Copa d'Europa ja ha passat cinc vegades per La Molina. A l'Estadi de Supermolina es podran veure els millors esquiadors internacionals en acció.

S'espera la participació d'una quinzena de països, dels quals ja han formalitzat la inscripció dotze: Àustria, Finlàndia, Gran Bretanya, França, Noruega, Brasil, Suècia, Alemanya, Suïssa, Eslovènia, Espanya i Itàlia. Dels cinc corredors convocats per l'equip espanyol, tres seran catalans i concretament de la Cerdanya mateix: Ferran Terra, Guillem Capdevila i Pol Carreras. També podrien participar-hi el basc resident a Aran Paul de la Cuesta i l'andalús Diego Jiménez.

La Copa d'Europa està tenint Àustria i Itàlia com a líders destacats, ja que entre els deu primers hi ha 4 austríacs i 3 italians. El líder del gegant és Alexander Plone, amb 181 punts després de quatre proves de les nou previstes. El segon és Philipp Schoerghofer, amb 161, i el tercer, Christoph Noesig, que en suma 156.

La Molina es continua consolidant així com a destí de proves del més alt nivell, un treball que es va iniciar als anys 90 amb les primeres competicions FIS. La cursa tindrà un desnivell de 340 metres. La sortida es troba a 2.050 metres d'alçada i l'arribada a 1.725 metres, amb una longitud de 1.005 metres i desnivell mitjà del 34,40%, tot i que el pendent màxim arriba fins al 55%.

27 de gener del 2009 a les 17:32. Esports