La Grifone Escanyabocs espera uns 500 participants
De moment ja s'ha rebut més de 280 inscripcions individuals i es preveu superar les 300
Les cinc proves impliquen clubs esportius de la comarca i volen popularitzar els esports de muntanya
La Grifone Challenge Escanyabocs espera sumar uns 500 participants, entre les cinc proves que s'organitzaran entre dissabte i diumenge. En la presentació oficial, aquest dimarts al matí, s'ha detallat que de moment ja s'ha rebut més de 280 inscripcions individuals i que s'espera superar les 300. Cal tenir en compte que molts dels inscrits participaran en més d'una prova.
L'Escanyabocs va néixer l'any passat amb l'objectiu de popularitzar la pràctica dels esports de muntanya i posicionar la Seu com a centre d'aquestes modalitats. El regidor d'Esports de l'Ajuntament de la Seu, Lluís Biosca, ha subratllat la implicació de les mateixes entitats esportives en l'organització de cada prova.
En representació de Grifone, Jaume Pifarré assenyala que la prova s'ha potenciat molt a través d'internet, aprofitant tots els mijans que ofereix actualment la xarxa.
En aquest sentit, el tècnic d'Esports de l'Ajuntament de la Seu, David Vallvé indica que esperen força participants de l'Alt Urgell, però que també han rebut inscripcions de comarques veïnes com la Cerdanya, el Berguedà i el Solsonès, així com de la resta de Catalunya i d'Andorra.
La Grifone Escanyabocs començarà el dissabte dia 23, a 2/4 de 10 del matí, amb el Triraid, organitzat pel Centre Excursionista de Catalunya. Aquesta prova inclou caiac, orientació a peu, orientació en BTT i tir amb arc. A la tarda, Noves de Segre acollirà el Vertical Quiri, preparat per la Unió Excursionista Urgellenca. Consisteix en una pujada a l'ermita de Sant Quiri des de Noves (1.485m). Té un recorregut de 4'75 km i un desnivell de 850 m. Finalment, a 2/4 de 9 es farà una cursa d'orientació nocturna pels volts del Parc del Segre, amb l'assessorament el Club Xinoxano. La passejada permetrà conèixer d'una manera diferent els llocs més peculiars i amagats de la Seu i la rodalia. Caldrà portar frontal.
Diumenge dia 24, a les 9 del matí, hi haurà una pedalada de BTT organitzada pel club Tupedala. S'oferirà un recorregut llarg, de dificultat alta, de 43 km i 1.400 m de desnivell; i un altre de dificultat mitjana, de 30 km i 700 m de desnivell. Tots dos són pensats perquè tots els participants puguin gaudir de paisatges, racons i camins oblidats. Paral.lelament, des de les 10, es farà una marxa nòrdica, preparada pel CEFUC, també amb dos nivells d'exigència.
19 de maig del 2009 a les 12:30. Esports
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Esports
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- El Circuit Fer creix amb noves curses i la implicació de Grifone
- Arfa acull la 3a Copa Catalana d'Eslàlom
- La Seu FC-Organyà, derbi comarcal a la penúltima jornada
- Margaret de Ciman, primera renovació del Cadí La Seu per a la temporada 2012-2013



Divendres 25 de maig
