La competició Ruta de la Cerdanya serveix per estrenar noves instal.lacions d'hípica a Sant Marc
La Ruta de la Cerdanya ha endegat la competició amb els campionats de doma clàssica a les noves instal•lacions fixes de Sant Marc, al municipi de Puigcerdà. La prova puntua a la categoria Nacional de dues estrelles (CDN**).
La Ruta de la Cerdanya aplega unes 1.000 persones. La nova infraestructura fixa alberga 66 boxes per a guardar els cavalls de competició durant tot l’any. El projecte preveu la construcció, en un futur, d’una segona nau de boxes i d’un picador cobert. Aquesta nova estructura respon al projecte de fer extensiva l’oferta dels esports hípics durant tot l’any a la Cerdanya. Per això, l’empresa Prohípica, organitzadora de la Ruta de la Cerdanya, i precursora del projecte, ha apostat perquè la Cerdanya es converteixi en un dels centres de referència dels esports eqüestres a l'Estat. Alhora, hi ha un projecte de crear una escola cerdana d’esports hípics i difondre aquest esport entre els escolars de la comarca.
A més de la doma i dels salts, també estan programades d’altres activitats durant tot l’any com raïds a cavall, circuits ‘cross’, curses d’enganxes, i d’altres esdeveniments.
CALENDARI DE COMPETICIÓ
Pel que fa a la competició de salts, aquesta temporada hi haurà tres concursos a nivell nacional, un a Puigcerdà el 23, 24, i 25 de juliol; un segon a Llívia, el 31 de juliol i l’1 d’agost; i un tercer a Puigcerdà el 6, 7, i 8 d’agost.
A banda de les competicions nacionals, es faran tres compet5icions socials: a Puigcerdà, el 26 i 27 de juliol; a Llívia el 2 i 3 d’agost; i a Puigcerdà, el 9 i 10 d’agost. També hi ha prevista una prova per equips, a Puigcerdà el 29 de juliol. I finalment, es faran el Campionat de la Cerdanya-Puigcerdà, l’11 i 12 de setembre; i la final de la lliga social el 9 i 10 d’octubre.
15 de juliol del 2010 a les 15:54. Esports
Altres notícies recents
- Exposició sobre els 150 anys del Calendari dels Pagesos
- Continuen les tasques d'extinció de l'incendi d'Àger
- Novè lloc de Naila Jornet en esprint i podi de Miró i Arro a l'inici dels Europeus d'esquí de muntanya
- Andorra es posiciona com a centre de proves per a emprenedors tecnològics
- Puja fins a nivell 4 el risc d'allaus a la cara nord del Pirineu
Altres notícies de la categoria Esports
- Novè lloc de Naila Jornet en esprint i podi de Miró i Arro a l'inici dels Europeus d'esquí de muntanya
- El cerdà Lázaro Martínez, campió de la Pirena en la categoria de gossos nòrdics
- El Cadí supera un Eivissa lluitador (70-54)
- Berta Morral, segona a la Marxa Beret en la prova de 21 quilòmetres
- L'onada de fred obliga a ajornar els partits dels equips de futbol de l'Alt Urgell



Dilluns 6 de febrer