CIU de l’Alt Urgell rebutja la portada d’aigües del Segre a Barcelona
La federació denuncia la falta de previsió del Govern en relació amb la sequera
El president de Convergència Democràtica de Catalunya a l’Alt Urgell, Ventura Roca, i el president d’Unió Democràtica a a comarca, Joan Orrit, han signat un manifest unitari de CIU en el qual s’oposen a la possibilitat d’un transvasament d’aigua del Segre cap a Barcelona. El document, subscrit per tots els responsables territorials i comarcals de la federació de la conca del riu Segre i els seus afluents, denuncia la falta de previsió del Govern en relació amb la sequera i critica “l’impacte negatiu del transvasament des de la capçalera del riu”.
Un altre dels punts que inclou el manifest assegura que “la situació actual de la conca del Segre és molt diferent de la que era fa uns anys, i no existeixen ni sobrants ni excedents d’aigua”. En aquest sentit, indica que “un transvasament suposarà un important greuge des d’un punt de vista ecològic, agrícola (sistemes de regadiu i abastament, en especial el canal d’Urgell i el Segarra-Garrigues), turístic, econòmic i sobretot social”.
En un altre ordre de coses, des de la direcció de CIU a l’Alt Urgell també es manifesta la preocupació per les formes utilitzades pel Govern català en la gestió de la portada d’aigües, i qualifiquen ‘d’inexcusables’ les contradiccions internes del tripartit.
CIU es compromet en el document a “treballar per bastir el màxim nombre de complicitats amb la resta de forces polítiques i socials del territori per fer front a una situació injusta, de greuge cap als ciutadans de les comarques afectades”.
27 de març del 2008 a les 12:08. Medi Ambient
Altres notícies recents
- Continua la festa del Cadí La Seu a Saragossa (62-68)
- La Seu proposa l'espectacle 'Diagnòstic: Hamlet', de la companyia Pel Mànec
- França obre les negociacions amb Andorra per al conveni de no doble imposició
- Balanç positiu de la participació de l'equip UEU-Viseu a l'Open Altitoy
- El temporal de vent deixa un panorama devastador a la Vall Fosca
Altres notícies de la categoria Medi Ambient
- Protecció Civil manté activada la fase d'alerta del Procicat
- La Diputació subministra 159 tones de potassa als ajuntaments
- La Seu es coordina per afrontar l'onada de fred
- La Seu assumeix mesures preventives per fer front a l'onada de fred
- Protecció Civil d'Andorra se suma als avisos per la davallada de les temperatures



Dijous 9 de febrer
