CNT-AIT vincula la reducció d'efectius de guardes forestals amb els incendis

La secció de guardes forestals del sindicat CNT-AIT ha criticat la reducció d'efectius i mitjans per part de la Generalitat i ha vinculat aquest fet amb els nous incendis forestals que s'han produït aquest començament d'estiu.

Els guaites acusen el Govern d'haver menystingut la seva feina, transmetent el missatge que és més útil la cooperació dels ciutadans. En aquest sentit, han recordat que en el darrer incendi important que hi ha hagut, a Vilopriu (Baix Empordà), fa poc temps es va tancar tres punts de guaita, que haurien permès una extinció més ràpida.

CNT-AIT defensa que, amb els guardes forestals, "quan hi ha un foc els bombers reben una immediata trucada, i ja precisant la posició exacta, tipus de fum, direcció del vent i vegetació que crema". A més a més, afirmen, el guaita forestal "informa de l'evolució periòdicament, parlant directament dins el cos de bombers i amb la mateixa professionalitat".

El sindicat conclou que "no pot ser que per estalviar l'arranjament de torres de guaita, o estalviar treballadors, la factura més cara la paguin els boscos, els bens immobles, i amb el risc per la vida de les persones, d'això se'n diu irresponsabilitat institucional".

2 d'agost del 2010 a les 09:53. Medi Ambient