El Parc de l'Alt Pirineu intenta fer recular una planta invasora a la Guingueta d'Àneu
L'Elodea Canadensis està perjudicant la pesca i ocupa l'espai d'espècies autòctones
El Parc Natural de l'Alt Pirineu ha començat tasques de neteja al pantà de la Torrassa, a la Guingueta d'Àneu, per retirar una planta aquàtica invasora, l'Elodea Canadensis.
Aquesta espècie, que va arribar fa uns 20 anys al pantà, dificulta la pràctica de la pesca i fa recular les plantes autòctones de la zona. A la cua del pantà hi ha una planta protegida en perill d'extinció, la Hippuris vulgaris, que ara està en perill. Marc Garriga, tècnic del Parc Natural, reconeix que ara ja és difícil eliminar l'Elodea, però sí que es pot posar sota control.
Les tasques de neteja duraran dues setmanes i es preveu que es retirin unes 20 tones d'Elodea. Aquesta és la quarta campanya d'aquestes característiques que es realitza al pantà de la Guingueta d'Àneu.
25 de gener del 2012 a les 09:50. Medi Ambient
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Medi Ambient
- Protecció Civil posa en prealerta el pla INUNCAT per les possibles pluges intenses a la meitat oest del país
- L'Alt Urgell no garanteix la continuïtat del refugi d'animals si no es reben més ajuts
- La Seu fa costat a la plataforma contra la guixera de Tost
- La muntanya d’Alinyà es convertirà en campus científic
- Comença la temporada de pesca de muntanya, que s'allargarà fins al novembre



Divendres 25 de maig