Es manté el risc moderat d’incendis al sud i l’oest de l’Alt Urgell
Amb tot, bona part del Pirineu ja ha superat la fase de perill de l’estiu
L’Alt Urgell manté un risc moderat d’incendis forestals en algunes valls, tot i les pluges i la baixada de temperatures que es va registrar la setmana passada.
Segons l’actualització del mapa de control de la Direcció General d’Emergències del Govern català, les zones de la comarca més vulnerables són la part medidional –és a dir, l’entorn d’Oliana- i tota la massa forestal que fa frontera amb el Pallars Jussà. De fet, en aquesta comarca veïna el risc és present a la pràctica totalitat del territori, tret de la Vall Fosca.
Malgrat tot, el nou mapa constata que l’alerta per possibles incendis que hi va haver a mig estiu a l’Alt Pirineu ja s’ha superat. Així, per a Emergències el risc ja és inexistent al nord de l’Alt Urgell i a quasi tots els municipis de la Cerdanya, el Pallars Sobirà, l’Alta Ribagorça i l’Aran.
En canvi, sí que persisteix un nivell de prevenció alt o bé molt alt a bona part de les comarques de Tarragona i de l’Ebre, com també en alguns boscos de Ponent i de la Catalunya Central. Finalment, les regions de Barcelona i Girona ja es consideren fora de perill.
27 d'agost del 2007 a les 17:15. Medi Ambient
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Medi Ambient
- Protecció Civil posa en prealerta el pla INUNCAT per les possibles pluges intenses a la meitat oest del país
- L'Alt Urgell no garanteix la continuïtat del refugi d'animals si no es reben més ajuts
- La Seu fa costat a la plataforma contra la guixera de Tost
- La muntanya d’Alinyà es convertirà en campus científic
- Comença la temporada de pesca de muntanya, que s'allargarà fins al novembre



Divendres 25 de maig