La CHE localitza musclos zebrats als pantans d'Oliana i Rialb
Tot i que s'han detectat exemplars adults, no s'ha verificat encara la presència de colònies d'aquesta espècie a l'Alt Urgell
La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre afirma, en un esborrany del Pla Hidrològic del Segre, que hi ha testimonis de musclos zebrats al pantà d'Oliana i el de Rialb. El document, redactat a finals d'abril, assenyala, però, que encara no s'ha verificat la presència de colònies d'aquesta espècie a l'Alt Urgell. El text també assenyala indicis de la presència d'aquests mol.luscos a Rialb, Sant Llorenç i Utxesa.
Aquest informe arriba nou mesos després que la CHE portés a terme mostratges als diferents pantans de la demarcació de Lleida a la recerca de larves de musclos zebrats, que ja s'han localitzat a Rialb, Talarn i Terradetes.
El musclo zebrat és una espècie molt competitiva que s'enganxa a les plantes aquàtiques i a musclos més grossos. Això causa una pertobació i un perill per a la diversitat dels ecosistemes. A més, aquests mol.luscos provoquen desperfectes en els sistemes de canalització i refrigeració en centrals hidroèlectriques i similars; encara que això es pot evitar mitjançant l'ús de determinats tipus de filtres.
Ànecs i altres ocells aquàtics, en canvi, treuen profit d'aquesta nova font d'aliment.
Capacitat als pantans
Cal afegir que la reserva d'aigua del sistema Oliana-Rialb ha passat dels 86 hectòmetres cúbics als 391 hectòmetres cúbics en tan sols un mes. El pantà d'Oliana es troba actualment al 99% de la seva capacitat, mentre que l'embassament de Rialb està al 72%, acumulant per primera vegada 291 hectòmetres cúbics dels seus 400 de capacitat.
25 de juny del 2008 a les 10:51. Medi Ambient
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Medi Ambient
- Protecció Civil posa en prealerta el pla INUNCAT per les possibles pluges intenses a la meitat oest del país
- L'Alt Urgell no garanteix la continuïtat del refugi d'animals si no es reben més ajuts
- La Seu fa costat a la plataforma contra la guixera de Tost
- La muntanya d’Alinyà es convertirà en campus científic
- Comença la temporada de pesca de muntanya, que s'allargarà fins al novembre



Divendres 25 de maig
