La Cerdanya acull unes Jornades de divulgació del Parc Natural del Cadí-Moixeró
Les xerrades i conferències es faran aquest cap de setmana a la Sala de convencions del Museu Cerdà
Hi prendran part reconeguts especialistes en àmbits com la geologia, la botànica, la fauna o l'ecologia
Aquest cap de setmana, 6 i 7 de novembre, se celebraran per primer cop a la Cerdanya unes Jornades de Divulgació del Parc Natural del Cadí-Moixeró (PNCM). L’espai triat és la Sala de Convencions del Museu Cerdà. L'organització ha previst un conjunt de conferències de caràcter divulgatiu a càrrec de reconeguts especialistes en àmbits com la geologia, la botànica, la fauna o l'ecologia.
Les Jornades s'iniciaran amb una xerrada sobre l'estat actual del PNCM a càrrec del seu director, Jordi Garcia-Petit. Tot seguit, Artur Lluent farà referència a la flora protegida d'aquest espai natural. El tema dels bolets el tractarà Josep Ballarà, mentre que l'ornitòleg urgellenc Jordi Dalmau farà una conferència sobre la migració de les aus rapinyaires.
La presència del llop al Parc natural serà plantejada novament per Jordi Garcia-Petit. El control de les aus per coll de Pal serà una xerrada a càrrec de Raül Calderon i, a continuació, Àngel Bonada parlarà del mussol pirinenc i Ignasi Torre dels micromamífers del PNCM.
Ja diumenge serà el torn de Queralt Tor, que centrarà la seva exposició en la tartera del Pedraforca. Una explicació de les papallones del PNCM anirà a càrrec de Jordi Dantart. Del quiròpters del PNCM en parlarà Jordi Serra Cobo i del tritó pirinenc, Albert Montori.
La cloenda de les jornades està prevista per diumenge a les 2 del migdia. Les conferències són obertes a tothom, totalment gratuïtes i no cal preinscripció. Es pot consultar els horaris de les xerrades a l'agenda de RàdioSeu.
Les activitats han estat organitzades pel Grup de Recerca de Cerdanya, el Parc natural del Cadí-Moixeró i el Museu Cerdà.
4 de novembre del 2010 a les 18:37. Medi Ambient
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Medi Ambient
- Protecció Civil posa en prealerta el pla INUNCAT per les possibles pluges intenses a la meitat oest del país
- L'Alt Urgell no garanteix la continuïtat del refugi d'animals si no es reben més ajuts
- La Seu fa costat a la plataforma contra la guixera de Tost
- La muntanya d’Alinyà es convertirà en campus científic
- Comença la temporada de pesca de muntanya, que s'allargarà fins al novembre



Divendres 25 de maig
