La Seu deixa d'emetre 26,57 tones de CO2 amb el projecte de cotxes compartits

El projecte local contribueix a un estalvi anual de 10.000 euros en benzina i de 28.600 € més en d'altres despeses de desplaçament

Les pàgines web de l'Ajuntament i del Punt Jove posen en contacte els veïns per fer desplaçaments junts

Nota Ajuntament de la Seu. Montse Rovira

La Seu d'Urgell ha deixat d'emetre 26,57 tones de CO2 a l'any gràcies al projecte 'Compartir cotxe' impulsat per les Regidories de Mobilitat, Joventut i Medi Ambient de l'Ajuntament urgellenc. L'objectiu és fomentar entre els ciutadans un ús més racional del vehicle privat. Aquest servei, que es va posar en funcionament a finals de 2007, consisteix en facilitar la trobada de persones que estan interessades a compartir cotxe a l'hora de fer un viatge.

D'altres dades força significatives que es desprenen de l'estudi són que, d'un total de 49 persones registrades, s'han compartit 10 viatges, fet que ha suposat que un total de 9 cotxes privats han deixat de circular diàriament per la Seu. A través del projecte 'Compartir cotxe' també s'ha produït un estalvi de 10.000 euros en combustible i de 28.600 euros en despeses directes i indirectes dels cotxes.

Si el cost anual d'un viatge individual és de 4.600 euros, amb el viatge compartit baixa a 1.685 euros per persona. És a dir, uns 3.000 euros menys. Els viatges compartits que s'han realitzat en funció dels anuncis han estat del 20,84% del total. El promig de quilòmetres per trajecte ha estat de 12, calculat en 220 dies laborables, i un promig d'ocupació de vehicle del 2,98.

El projecte ‘Compartir Cotxe’ és un servei on line a través del portal d’internet htt://laseu.compartir.org i també a la pàgines web puntjoveactiu.cat i laseu.cat. Per accedir-hi cal registrar-se com a usuari. S’hi poden trobar aplicatius ja predeterminats com ara anar a treballar, anar a la universitat, anar de viatge, cercar companys de viatge, afegir viatge, anar a noves destinacions i cercar viatges.

Aquest projecte té com a objectius facilitar una alternativa en els desplaçaments, tenint en compte mesures de sostenibilitat en la mobilitat; disminuició de la contaminació i el consum energètic i millora de la utilització de l’espai públic.

22 de maig del 2009 a les 16:05. Medi Ambient