La Unió Europea condemna l'Estat espanyol per no mantenir el cabal de la Noguera Ribagorçana

La Comissió constata que s'està incomplint la directiva comunitària de l'aigua

La Unió Europea ha condemnat l'Estat espanyol per incomplir la directiva europea de l'aigua en el cabal del riu Noguera Ribagorçana. En resposta a una pregunta de l'eurodiputat de CiU Ramon Tremosa, la resposta afirma que Espanya "és l'únic estat europeu que està fora de termini en la presentació dels plans hidrològics de conca".

Tremosa ha recordat que, malgrat que actualment no hi ha problemes de seguera, "aquest estiu hem vist com la Noguera Ribagorçana porta un metre cúbic de cabal, cosa que mata les truites i converteix el riu en una claveguera on no es pot practicar cap esport d'aigua ni tampoc hi ha vida de peixos".

La Comissió Europea resta a l'espera que l'Estat li faci arribar informació sobre el cabal previst pel pla hidrològic de la conca de l'Ebre.

1 d'octubre del 2010 a les 11:31. Medi Ambient