Medi Ambient signa un acord amb l'Associació d'entitats locals propietàries forestals de Catalunya
ELFOCAT es va constituir aquest mes de juliol a Montferrer i Castellbò
L'ens agrupa ajuntaments, entitats municipals descentralitzades, i altres associacions locals de Catalunya que tenen relació amb els boscos
El conseller de Medi Ambient i Habitatge, Francesc Baltasar, i el president de l’Associació d’Entitats Locals Propietàries Forestals a Catalunya (ELFOCAT), Manel Palau, han signat un acord de col·laboració que pretén millorar la gestió dels boscos públics.
L’acord té per objectiu preparar i desenvolupar conjuntament plans, projectes, programes i estudis d’interès mutu amb l’objectiu de fomentar les activitats dins de les forests pertanyents a les entitats locals. D’aquesta manera es contribuirà a la fixació de la població local i la creació de riquesa a les zones rurals de manera compatible amb la conservació dels seus valors naturals.
La col·laboració comporta que el Departament de Medi Ambient i Habitatge realitzi les gestions oportunes per tal que ELFOCAT es pugui integrar en la Mesa Intersectorial de la fusta i en el Consell de Protecció de la Natura, així com aquells altres òrgans de participació que per la seva naturalesa o funcions interessin a les entitats locals propietàries forestals. A més, potencia la realització de programes de formació específics per a la realització de treballs forestals per tal d’estimular, professionalitzar i dignificar les condicions de treball dins del sector. El Departament de Medi Ambient i Habitatge també dóna suport a les iniciatives d’ELFOCAT en relació amb l’aprofitament de la biomassa.
Per fer un seguiment del protocol es crearà una comissió de seguiment formada per tres representants del Departament de Medi Ambient i Habitatge i tres d’ELFOCAT. L’acord serà vigent fins al 31 de desembre de 2011.
A Catalunya hi ha prop de dos-cents municipis propietaris de boscos, amb un total de 365.727 hectàrees de superfície forestal, el 18% de tot Catalunya. La majoria d’aquests municipis es troben al Pirineu i a les Terres de l’Ebre. El principal objectiu d’ELFOCAT és agrupar els ajuntaments, les entitats municipals descentralitzades, i altres ens locals de Catalunya, com són els consells comarcals, les diputacions, els consorcis, etc., que siguin propietaris forestals o que tinguin relació amb els boscos. D’aquesta manera es vol millorar la representació dels interessos dels boscos municipals davant la Generalitat i del món forestal de Catalunya i Europa, i impulsar accions col·lectives de suport als municipis en temes com el coneixement i la gestió, la promoció de l’ús de la biomassa forestal local i la regulació de l’accés al bosc.
L’associació ELFOCAT, constituïda el passat 5 de juliol a Montferrer i Castellbò, està promoguda, a través del projecte europeu Dynaforest, per la Generalitat de Catalunya, mitjançant la Direcció General del Medi Natural, del Departament de Medi Ambient i Habitatge, i la Direcció General d’Arquitectura i Paisatge, del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, el Centre de la Propietat Forestal (CPF), el Centre Tecnològic Forestal de Catalunya (CTFC), i l’Union du Grand Sud des Communes Forestières (UGS), l’associació francesa que agrupa bona part dels municipis forestals del sud de França.
10 de novembre del 2010 a les 09:23. Medi Ambient
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Medi Ambient
- Protecció Civil posa en prealerta el pla INUNCAT per les possibles pluges intenses a la meitat oest del país
- L'Alt Urgell no garanteix la continuïtat del refugi d'animals si no es reben més ajuts
- La Seu fa costat a la plataforma contra la guixera de Tost
- La muntanya d’Alinyà es convertirà en campus científic
- Comença la temporada de pesca de muntanya, que s'allargarà fins al novembre



Divendres 25 de maig
