Montilla afirma que la Generalitat "ha de treure aigua d'on n'hi hagi"
El president assegura que el transvasament del Segre forma part de "les previsions perquè la gent tingui aigua", si bé desitja que "no sigui necessari"
El president de la Generalitat, José Montilla, ha justificat avui el projecte per transvasar aigua de la capçalera del Segre cap a Barcelona tot afirmant que "haurem de treure aigua d'on n'hi hagi, sense treure-la a ningú".
En un comunicat emès pel departament de Presidència, Montilla engloba la desviació del Segre en l'"obligació" del Govern d'"estudiar totes les possibilitats i treballar en el pitjor dels escenaris, perquè hem de garantir el consum d’aigua als ciutadans”. El president català espera que “tant de bo no sigui necessari ni captar aigua del Segre, ni portar aigua amb vaixells”, però, tot seguit, reitera: “si no plou hem de tenir fetes les previsions perquè la gent tingui aigua”.
Montilla ha promès que "qualsevol infraestructura que es faci per captar aigua del Segre serà amb caràcter puntual i temporal" i afirma que "la solució estructural, l’aposta, són les dessalinitzadores”. Tanmateix, segons la planificació del Govern mateix, de les que hi ha projectades a Barcelona la primera no entrarà en funcionament fins a l'abril de l'any vinent.
28 de març del 2008 a les 13:39. Medi Ambient
Altres notícies recents
- L'onada de fred obliga a ajornar els partits dels equips de futbol de l'Alt Urgell
- Nou pas en l'elaboració del Pla Local de Joventut 2012-2015
- El Patronat de Turisme de la Diputació dóna suport al GeoMapa, creat a l'Alt Urgell
- L'Escola Municipal d'Art de la Seu organitza tres cursos de fotografia digital
- Un grup d'alumnes de l'Institut Joan Brudieu es prepara per a la First Lego League
Altres notícies de la categoria Medi Ambient
- La Diputació subministra 159 tones de potassa als ajuntaments
- La Seu es coordina per afrontar l'onada de fred
- La Seu assumeix mesures preventives per fer front a l'onada de fred
- Protecció Civil d'Andorra se suma als avisos per la davallada de les temperatures
- La Generalitat signa convenis de col·laboració en matèria de seguretat a la muntanya amb la FEEC, l'ACEM i l'Editorial Alpina



Cap de setmana