Un episodi de pluja intensa acomiadarà l'últim cap de setmana de l'estiu
Es peveu que les tempestes puguin acumular puntualment més de 100 mm (l/m2)
El Servei Meteorològic de Catalunya ha activat avisos de Situació Meteorològica de Risc de nivell 1
El Servei Meteorològic de Catalunya, adscrit al Departament de Medi Ambient i Habitatge, preveu l’arribada d’una pertorbació situada a l’oest de la Península Ibèrica que donarà lloc a un episodi de pluja que afectarà tot el país durant els propers dies.
Les precipitacions s’iniciaran aquesta tarda a l’interior de Catalunya i, de cara a la nit i matinada, escombraran la resta del territori i arribaran al litoral. Entre demà divendres i dissabte les precipitacions seran extenses i cauran en qualsevol punt del país. Sovint aniran acompanyades de tempesta, no es descarta que també de calamarsa, i la intensitat serà moderada en general i localment forta.
Les quantitats acumulades en tot l’episodi podran superar els 100 mm a punts del quadrant nord-oest, els 50 mm a la resta del Pirineu, del Prepirineu i a punts de la Catalunya Central i del litoral i Prelitoral, i els 20 mm a la resta del territori.
Diumenge les precipitacions minvaran i marxaran pel nord-est de Catalunya, i es notarà una davallada de la temperatura.
A causa d’aquesta predicció, el Servei Meteorològic de Catalunya ha activat avisos de Situació Meteorològica de Risc de nivell 1 per intensitat i per acumulació de pluja.
16 de setembre del 2010 a les 13:43. Medi Ambient
Altres notícies recents
- Un miler d'escolars participaran en el XXXII Cros de Primavera de la Seu
- Els alumnes de l'Escola Pau Claris gaudeixen amb l'obra 'La diadema'
- Community Manager i biotecnologia, nous cursos de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà
- 600 alumnes del Pallars Jussà participen en tallers sobre trànsit
- L'acadèmia militar de Talarn seguirà oberta però a mig gas
Altres notícies de la categoria Medi Ambient
- Protecció Civil posa en prealerta el pla INUNCAT per les possibles pluges intenses a la meitat oest del país
- L'Alt Urgell no garanteix la continuïtat del refugi d'animals si no es reben més ajuts
- La Seu fa costat a la plataforma contra la guixera de Tost
- La muntanya d’Alinyà es convertirà en campus científic
- Comença la temporada de pesca de muntanya, que s'allargarà fins al novembre



Cap de setmana - 2ª Pasqua
