Un trencament d'un col lector general a Andorra provoca un abocament d’aigües residuals al riu Arièja
El responsable de la societat responsable de l'explotació de la depuradora del Pas de la Casa ha avisat aquest dimecres al matí al Departament de Medi Ambient del govern andorrà que l'empresa encarregada de la construcció del Centre de transferència de residus del Comú d'Encamp havia trencat el col·lector general d'aigües residuals que recull totes les aigües brutes del nucli del Pas de la Casa. Aquest fet va provocar ahir la inundació de la depuradora i l'abocament al riu Arièja de la totalitat de les aigües residuals recollides pel col·lector, que representen aproximadament 50 m³/h.
Segons informa l'ACN, de forma immediata, es van desplaçar els tècnics de la Unitat d'aigües del Departament de Medi Ambient que van constatar els fets i van avisar la direcció facultativa de l'obra perquè procedís a actuar per aturar l'abocament al riu. Vist el context transfronterer del riu Arièja, el Departament de Medi Ambient també va alertar l'administració francesa. També s'hi van desplaçar els tècnics del Comú d'Encamp, responsable de l'obra, que van contactar amb l'empresa de manteniment del comú per procedir a obturar el col·lector i realitzar els treballs de reparació.
Posteriorment, a les tres de la tarda, van iniciar-se els treballs per obturar el col·lector general i realitzar una connexió provisional, amb l'objectiu d'aturar així l'abocament al riu. Aquest dimecres a la tarda els treballs de reparació, que compten amb el suport del personal de la depuradora, continuaven.
De la seva banda, el ministre portaveu, Juli Minoves, ha manifestat la preocupació del govern Andorra per aquest vessament. Minoves ha recordat que el punt on s'ha produït l'abocament de les aigües residuals, correspon al naixement del riu, que va a parar a França. Minoves ha afegit que part de l'aigua del riu es distribueix a Puigcerdà a través de França.
29 de novembre del 2007 a les 09:32. Medi Ambient
Altres notícies recents
- Òscar Ordeig optarà a primer secretari del PSC a les comarques de LLeida, l'Alt Pirineu i l'Aran
- Gairebé 800 persones ja han sol.licitat a l'Alt Urgell la gratuïtat del túnel del Cadí
- El cicle ‘Jazzhivern’ torna a l’Auditori Nacional d'Andorra amb l’actuació del grup Blue Heart
- El Carnaval de la Seu recupera el ball de disfresses i incorpora el Timbaler
- Experts de la UdL recomanen preservar l'hàbitat d'un tritó pirinenc únic al món
Altres notícies de la categoria Medi Ambient
- Experts de la UdL recomanen preservar l'hàbitat d'un tritó pirinenc únic al món
- Protecció Civil manté activada la fase d'alerta del Procicat
- La Diputació subministra 159 tones de potassa als ajuntaments
- La Seu es coordina per afrontar l'onada de fred
- La Seu assumeix mesures preventives per fer front a l'onada de fred



Dijous 9 de febrer